صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس اتحادیه آهنگران خبر داد:

برای نوسازی دستگاه‌های قدیمی پول نداریم

بلال امانی گفت: سود بانکی نیز بسیار بالا است و با توجه به برگشت دیر هنگام پول و حاشیه سود پایینی که در صنف ما وجود دارد گرفتن هر نوع تسهیلاتی با این سود‌ها غیر اقتصادی است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا،  این در حالی است که ماشین‌آلات و دستگاه‌های تولیدی ما قدیمی است و به همین دلیل کیفیت و تولید ما پایین آمده است.
رئیس اتحادیه آهنگران و اوراقچی در گفت‌وگو  گفت: در حال حاضر مشکل اصلی ما کمبود نقدینگی است و با توجه به حساس بودن شغل ما و تغییر مستمر تکنولوژی  نیاز داریم تا قالب‌های خود را مطابق با آخرین پیشرفت‌ها به روز کنیم اما کمبود نقدینگی مانع این کار است.
بلال امانی ادامه داد: سود بانکی نیز بسیار بالا است و با توجه به برگشت دیر هنگام پول و حاشیه سود پایینی که در صنف ما وجود دارد گرفتن هر نوع تسهیلاتی با این سود‌ها غیر اقتصادی است. این در حالی است که ماشین‌آلات و دستگاه‌های تولیدی ما قدیمی است و به همین دلیل کیفیت و تولید ما پایین آمده است.
وی ادامه داد: اتحادیه ما جزو اولین اتحادیه‌هایی بوده که در طرح جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص ادغام با اتحادیه‌های همگن و موازی با اتحادیه اوراق‌چی‌ها ادغام شده است و بر همین اساس مسئولیت ما سنگین شده است
وی ادامه داد: امروز مهم‌ترین مشکل اعضای فعال ما در حوزه اوراق این است که شهرک ثامن‌الحجج که قرار بود برای آنها راه‌اندازی شود امروز فاقد هرگونه امکانات ابتدایی همچون آب، برق و گاز است و الان بیش از یک سال است که اعضای آن دارای جا و مکان مناسبی نیستند.
وی درخصوص مالیات ارزش افزوده گفت: فروش کالای ما حداقل 6 ماهه است اما باید هر سه ماه ارزش افزوده را پرداخت کنند. لازم است سازمان امور مالیاتی نحوه دریافت مالیات بر ارزش افزوده را در خصوص صنف ما اصلاح کند.