صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

با انعقاد تفاهمنامه ای سه جانبه صورت گرفت:

اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی بانک ملت برای اعزام دانشجویان به عتبات عالیات

بانک ملت در تفاهمنامه ای سه جانبه با سازمان حج و زیارت و ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای اعزام دانشجویان به عتبات عالیات، اختصاص داد.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی بانک ملت، دکتر هادی اخلاقی فیض آثار مدیرعامل بانک ملت در مراسم انعقاد این تفاهمنامه، ارائه خدمات به زائران عمره و عتبات عالیات را افتخاری برای این بانک خواند و گفت: بانک ملت سالیان طولانی است که در کنار سازمان حج و زیارت، از این فرصت معنوی ارزشمند برای خدمات دهی به زائران استفاده کرده است.
وی با بیان این نکته که بانک ملت در سال های گذشته همواره بخش فرهنگی را در حوزه عمره و عتبات عالیات، تحت پوشش قرار داده است، افزود: امسال هم ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای سفر معنوی دانشجویان معرفی شده از سوی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، برای اعزام به عتبات عالیات در نظر گرفته شده است.
دکتر اخلاقی با اشاره به خوش حسابی دانشجویان در بازپرداخت اقساط تسهیلات قرض الحسنه دریافتی در سال های قبل، تاکید کرد که این موضوع بانک را برای حضور پررنگ تر در این عرصه، ترغیب کرده است.
به گفته وی، بانک ملت در قالب این تفاهمنامه به دانشجویانی که به صورت زمینی به عتبات عالیات سفر کنند ۱۰ میلیون ریال و به دانشجویانی که به صورت هوایی مشرف شوند ۱۵ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ۱۸ ماهه، اعطا خواهد کرد.
مدیرعامل بانک ملت اظهار امیدواری کرد که به زودی گشایش های قابل قبولی نیز در حوزه عمره صورت بگیرد تا این بانک همچون سال های قبل، در این زمینه نیز در خدمت زائران باشد.
حمید محمدی، رییس سازمان حج و زیارت هم در این مراسم از تعامل مطلوب بانک ملت با این سازمان قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه بانک ملت در این مسیر پرخیر و برکت، همکاری خوبی با سازمان داشته و در سال های گذشته، عملکرد رضایتبخشی را از خود برجای گذاشته است.
وی با بیان این نکته که اعزام دانشجویان به اماکن متبرکه از ماندگارترین و اثرگذارترین اقدامات فرهنگی است، تاکید کرد: ممکن است اعطای تسهیلات قرض الحسنه برای اعزام دانشجویان، برای بانک ملت توجیه اقتصادی و سودآوری نداشته باشد ولی این کار، توشه پرخیر و برکتی برای تداوم فعالیت های این بانک بزرگ خواهد بود.
رییس سازمان حج و زیارت با بیان این نکته که بانک ملت در مسیر عمره و عتبات، تلاش زیادی را در تسهیل اعزام دانشجویان انجام داده است، یادآور شد: تجدید تفاهمنامه در دهه کرامت، حاکی از خوش یمنی این اقدام معنوی است.
حجه الاسلام و المسلمین سیدمحمدرضا فقیهی، رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان هم در این مراسم با تاکید بر این نکته که بانک ملت همواره بیش از توان خود به این ستاد کمک کرده است، اظهار داشت: هیچ فعالیت فرهنگی در دانشگاه ها مانند اعزام دانشجویان به عمره و عتبات، جواب نداده است.
وی تاکید کرد: اگر کمک های بانک ملت در سال گذشته نبود، نمی توانستیم بیش از ۴۵ هزار نفر دانشجو را به عتبات اعزام کنیم.
بر اساس این گزارش، موضوع تفاهمنامه سه جانبه، انجام عملیات بانکی مربوط به ثبت نام عتبات دانشگاهیان از سوی بانک ملت در سال جاری است که در راستای تسهیل در اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات و ارتقای فرهنگی عتبات دانشگاهیان، منعقد شده است.