صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

جهانگیری:

اگر کمیسیون نظارت بر برجام تشخیص دهد حتما عکس العمل تندی نشان می‌دهیم

معاون اول رئیس جمهور در واکنش به تصویب طرح تحریم‌های جدید علیه ایران از سوی مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا تصریح کرد: چنانچه در برجام طرف مقابل اقدامی کند
 که کمیسیون نظارت بر برجام که ریاست آن بر عهده رئیس جمهور است، تشخیص دهد آن اقدام خلاف برجام است، جمهوری اسلامی ایران حتما عکس العمل تندی نشان می‌دهد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور صبح امروز در نشست مشترک اعضای شورای ملی گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و استانداران و روسای اتاق‌های بازرگانی،‌ صنایع، معادن و کشاورزی استان‌های سراسر کشور که در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه انتخابات بزرگ و با شکوهی را پشت سر گذاشته‌ایم اظهار کرد: در جریان انتخابات اخیر نیازهای جدی جامعه و مطالبات متراکم و گسترده اقشار مختلف به وضوح مطرح شد.
وی با تاکید بر اینکه مطالبات همواره جزء مسائل پیش روی مسئولان نظام است، گفت: اینگونه نیست که چنانچه در دوره‌ای به مطالبه‌ای رسیدگی نشد، آن مطالبه حذف شود، بلکه آن مطالبه باقی می‌ماند تا در فرصتی بهتر از سوی افراد بیشتری مطرح شود.
معاون اول رئیس جمهور همچنین با تاکید بر لزوم توجه به ویژگی ‌های جمعیتی کشور خاطر نشان کرد: این که گفته می‌شود جامعه ما، جامعه‌ای جوان است نمی‌توان در آن متناسب با مطالبات غیر جوانان مطالبات را اجرا کرد.
جهانگیری درباره مشارکت زنان در عرصه‌های مختلف نیز اظهار کرد: امروز مکررا گفته می‌شود که مشارکت زنان در عرصه‌های مختلف افزایش یافته است. وقتی چنین سخنی مطرح می‌شود، باید توجه داشت که این جمعیت مطالبات خواست خود را طلب می‌کنند،‌ بنابراین باید به دنبال تحقق مطالبات این گروه که جمعیتی بیش از نیمی از جمعیت کشور را به خود اختصاص می‌دهند رسیدگی شود.