صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

با اشاره به تصمیم کویت در کاهش تعداد دیپلمات‌های ایرانی؛

جمالی: مقابله با ایران به ضرر کویت تمام می‌شود

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه اقدام کویت در کاهش تعداد دیپلمات‌های ایران در این کشور با فشار عربستان انجام شده است گفت که این اقدام در نهایت به ضرر کویت تمام می شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از محمدجواد جمالی اظهار کرد: قطعا فشار منطقه‌ای و بین المللی بی تاثیر در تصمیم کویت در کاهش دیپلمات‌های ایران در این کشور نبوده است. عربستان به عنوان رئیس شورای همکاری‌های خلیج فارس و پدرخوانده کشورهای عربی این فشار را وارد می‌کند؛ موضوعی که محدود به کویت نخواهد شد و در مورد عمان نیز دیده شده است.
وی فشار کشورهایی همچون آمریکا و دولت ترامپ را در این تصمیم بی تاثیر نخواند و گفت: دولت آمریکا با هدف تسلط بر کشورهای کوچک این فشارها را انجام می‌دهد که با همین پیش زمینه به دنبال تجزیه عراق و سوریه نیز هست.
جمالی در واکنش به ادعای دولت کویت مبنی بر برگزاری جلسه گروه‌های تروریستی در سفارت ایران گفت: کویت کشوری بسیار کوچک در حد و اندازه یک شهر ایران است و قطعا تمامی اقدامات سفارت ایران در تیررس منابع اطلاعاتی و امنیتی کویت و عراق دارد. پس وجود چنین ادعایی از اساس کذب است و تنها آن را می‌توان یک بهانه واهی تعبیر کرد.
این عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه کویت گذشته خود را نباید فراموش کند یادآور شد: علی رغم تمامی کمک‌های کویت به صدام در هشت سال جنگ تحمیلی باز هم ایران در زمان حمله صدام به این کشور کمک کرد، پس بهتر است مقامات کویتی گذشته را از یاد نبرند و تسلیم فرد افراطی جوان جویای نام یعنی محمد بن سلمان نشود.
وی با بیان اینکه کویت به کشوری قدرتمندی همچون ایران نیازمند است،‌ گفت: کویت چاره‌ای جز پذیرش واقعیات ایران ندارد. پس بداند که این اقدام تنها به ضررش تمام خواهد شد.