صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

زهرا مصطفوی:

امروز فلسطین معیاری برای مسلمانی همه است

دبیر کل جمعیت دفاع از ملت فلسطین گفت: حمایت و فعالیت در ارتباط با مستضعفان و فلسطین کار فرهنگی بلندی را می طلبد و اختصاص به زمان و رویداد خاصی مانند روز جهانی قدس ندارد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، زهرا مصطفوی امروز (پنجشنبه) در مراسم افتتاح دفتر جمعیت دفاع از ملت فلسطین استان اصفهان، اظهار کرد: مسئله فلسطین یک مسئله اصلی و دینی در اندیشه حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری حضرت آیت الهف العظمی خامنه ای است و یکی از آرمان های بزرگ انقلاب اسلامی محسوب می شود.
وی با بیان اینکه آزادی قدس شریف از چنگال اسرائیل، زنده نگه داشتن روز جهانی قدس در ذهن ها و قلب های آزاده، قسمتی از هویت اسلامی، دینی و وظیفه شرعی مان است، افزود: حمایت و فعالیت در ارتباط با مستضعفان و فلسطین کار فرهنگی بلندی را می طلبد و اختصاص به زمان و رویداد خاصی مانند روز جهانی قدس ندارد.
دبیر کل جمعیت دفاع از ملت فلسطین، تصریح کرد: در طول سال لازم است جوانان از طرق مختلف چون دانشگاه ها، مدارس، جلسات عمومی و خصوصی حتی خانوادگی، ظالم و مظلوم را شناسایی کنند تا حق طلبی و ظلم ستیزی تبدیل به یک فرهنگ شود.
مصطفوی با اشاره به اینکه ما همیشه از جنایات اسرائیل گفته‌ایم و همواره هم باید بگوییم، خاطرنشان کرد: اما امروز می خواهم به مضرات اقتصادی وجود اسرائیل اشاره کنم؛ زیرا نخستین هدف قدرت‌های استعماری از تاسیس اسرائیل در سال ۱۹۴۸ در واقع ایجاد یک پادگان نظامی در منطقه بود برای اینکه ناامنی را در منطقه مدیریت کنند.
وی ادامه داد: این پادگان در همه این ۷۰ سال کاملا این هدف را محقق کرده است. حاصل ناآرامی های منطقه، صادرات نفتِ خام و ارزان به غرب وخرید اسلحه از آن‌هاست، همچنین باعث به تاراج رفتن جوانان نخبه منطقه می شود که غرب هیچ هزینه ای هم برای تربیت‌شان پرداخت نکرده است.
دختر امام خمینی(ره) با بیان اینکه ناامنی حاصل از کارکرد رژیم صهیونیستی موجب شده است تا کشورهای منطقه به زیر ساخت های توسعه توجه نکنند و این یک روند طبیعی است که با خروج ثروت مادی و نیروهای فکری انسانی کشورهای منطقه از توسعه نایافتگی و عقب ماندگی رخ می دهد، اضافه کرد: بر این اساس باید اذعان کرد هر روزی که از استمرار حیات اسرائیل می گذرد مردم منطقه میلیاردها دلار خسارت می بینند. به نظرم می رسد که شاید این موضوع یکی دیگر از دلایلی باشد که حضرت امام(ره) فرمودند: "اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود". چرا که در وجود این غده سرطانی چیزی جز ضرر نیست و به تعبیر امام موسی صدر " اسرائیل شر مطلق است".
مصطفوی با اشاره به اینکه امروز ما در شرایطی دفتر اصفهان را افتتاح می کنیم که منطقه از ظلم گسترده دیگری شدیدا در رنج است ظلمی که ریشه در همکاری "جاهلیت مدرن عربستان" و " جاهلیت قرون وسطایی" با رژیم صهیونیستی دارد، گفت: سوریه، عراق، یمن، بحرین و افغانستان از فتنه تکفیریانِ وهابی و صهیونیستی در عذابند. اساسا اسرائیل رژیمی بحران آفرین است. در روزهای اخیر اسرائیل اقدام به انسداد درب های مسجد الاقصی و ممانعت از ورود فلسطینیان به حرم شریف قدس و اقامه نماز در آن کرده است.
وی با بیان اینکه این اقدام در چارچوب بحران آفرینی جدید در منطقه و شتاب دادن به طرح خطرناک یهودی سازی بیت المقدس است، افزود: رژیم صهیونستی با توجه به انفعال شدیدی که جهان اسلام نسبت به تحولات فلسطین دارد و در سایه تحرکات تروریسم تکفیری، در واقع در صدد آزمودن واکنش جهان اسلام است.
دبیر کل جمعیت دفاع از ملت فلسطین با بیان اینکه ملت فلسطین علی رغم همه مشکلات و محدودیت هایی که در مسیر مبارزه با اشغال گران سرزمین فلسطین و اماکن مقدس آن دارند در حد توان به میدان مبارزه آمده اند، خاطرنشان کرد: مشکلاتی مانند خلع سلاح کرانه باختری، محاصره ۱۲ ساله غزه، خیانت های دولت های عربی و برخی از رهبران فلسطینی از جمله مواردی است که این ملت به خوبی در مقابل آن ایستادگی کرد.
مصطفوی تصریح کرد: این ملت بی تردید در مقابل این توطئه جدید علیه مسجد الاقصی نیز ساکت نخواهد نشست و با همه توان در صیانت از قبله نخست اسلام و جایگاه عروج رسول مکرم اسلام گام به میدان خواهد نهاد. ما اکنون به عنوان یک مسلمان متعهد باید نسبت خود را با این موضوع مشخص کنیم. امروز فلسطین، معیاری است برای مسلمانی همه ما.
وی ادامه داد: شروع به کار دفتر جمعیت دفاع از ملت فلسطین در اصفهان گامی است در راستای تکلیفی که بر ما نوشته شده است و امید دارم که این گام کوچک به لطف خدا و همراهی مردم خوب و ستم ستیز اصفهان و مساعدت همه مسئولان این استان، خیلی زود برکت گیرد و پر ثمر شود.