صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان خبر داد:

اختصاص ۶ میلیارد تومان اعتبار برای روکش آسفالت محور جاسک - بشاگرد در هرمزگان

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان از اختصاص اعتبار ۶ میلیارد تومانی برای روکش آسفالت محور جاسک – بشاگرد خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان، عباس شرفی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از اختصاص ۶ میلیارد تومانی برای روکش آسفالت محور جاسک – بشاگرد خبر داد و گفت: ۶ میلیارد تومان اعتبار برای روکش آسفالت و ترمیم جاده جکدان به جاسک و همچنین بشاگرد به میناب و کرمان امسال اختصاص یافت. این مبلغ از محل اعتبارات ملی و استانی برای احداث ۶۰ کیلومتر ترمیم این مسیرها تأمین شده که با اصلاح آن عبور و مرور مردم بهبود پیدا می‌کند.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۰ کیلومتر از جاده جکدان به جاسک توسط پیمانکار تجهیز کارگاه شده و ۳۰ کیلومتر جاده بشاگرد به میناب و کرمان به‌زودی تجهیز می‌شود و به یاری خدا از نیمه شهریورماه عملیات روکش آسفالت و تعمیرات آغاز می‌شود و نهایتاً تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.
معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان افزود: ریختن زباله، نخاله و مصالح ساختمانی در حریم جاده‌ها علاوه بر جریمه نقدی یک ماه تا ۲ سال حبس دارد.
شرفی تصریح کرد: مطابق ماده ۷ لایحه قانون ایمنی راه‌ها، مرتکبان جرائم علاوه بر جبران خسارت وارده به حبس از یک ماه تا ۲ سال محکوم و چنانچه تخریبی صورت نگرفته باشد، مرتکب یا مرتکبان حسب مورد موظف به رفع موانع و رفع تجاوز و جبران خسارت وارده خواهند بود.
وی بیان کرد: حریم راه جز لاینفک راه بوده از این رو حفظ و زیبایی آن موجب آرامش و آسایش در حین رانندگی است و پاک‌سازی، زیباسازی حریم راه‌های استان نیاز به یک فرهنگ‌سازی وسیع در سطح عموم مردم و مسئولان داشته و همه آحاد مردم باید نسبت به پاک‌سازی و زیباسازی حریم راه‌های ارتباطی خود را مسئول بدانند.