صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت خبر داد:

رشد قابل ملاحظه حجم فعالیت های پژوهشگاه صنعت نفت در سال های اخیر

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت از چندبرابر شدن حجم فعالیت پردیس های پژوهشگاه صنعت نفت در سال های اخیر خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، حمیدرضا کاتوزیان با بیان این مطلی افزود: به طور نمونه، حجم کار در پردیس بالادستی پژوهشگاه در چهار سال اخیر حدود ۶۰ درصد اافزایش یافته و حجم کار پردیس پایین دستی نیز در این مدت حدودا ۲ برابر شده است.
وی از افزایش خیره کننده حجم فعالیت‎ها و قراردادها در پردیس انرژی و محیط زیست هم خبر داد و گفت: فعالیت‎های این پردیس  نیز رشد پنج برابری را تجربه کرده است.
کاتوزیان روند درآمدزایی پژوهشگاه صنعت نفت را طی سال‎های اخیر مناسب ارزیابی کرد و افزود: پژوهشگاه در صدد است با استفاده از اندوخته مالی، نسبت به خرید تجهیزات مورد نیاز و به روزسازی آزمایشگاه‎های خود اقدام کند.
وی با بیان این‎که ارتباطات بین‎المللی پژوهشگاه صنعت نفت از ثبات خوبی برخوردار است، ابراز امیدواری کرد این روند با قوت ادامه یابد.
بر اساس این گزارش، پردیس پژوهش و توسعه صنایع بالادستی نفت شامل سه پژوهشکده علوم زمین، مهندسی نفت و مطالعات مخازن و توسعه میدان‌ها و ۲ مرکز توسعه نرم‏ افزارهای بالادستی نفت و فناوری اطلاعات بالادستی نفت است.
پردیس پژوهش و توسعه صنایع پایین ‏دستی نفت شامل ۶ پژوهشکده کاتالیست و نانوفناوری، توسعه فناوری‏های پالایش و فرآورش نفت، توسعه فناوری‌‏های فرآورش و انتقال گاز، توسعه فناوری های شیمیایی، پلیمری و پتروشیمی، توسعه فرایند و فناوری تجهیزات و همچنین مرکز پژوهش و توسعه فناوری‏های نفت کرمانشاه است. این پردیس، یکی از نقش ‏آفرینان اصلی تولید و صدور علم و فناوری در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در کشور و در منطقه به شمار می‌رود که در تولید ثروت و رشد اقتصاد مبتنی بر دانایی، نقش ارزنده‌ای داشته است.
پردیس پژوهش و توسعه انرژی و محیط زیست نیز شامل سه پژوهشکده محیط زیست و بیوتکنولوژی، حفاظت صنعتی و توسعه و بهینه ‏سازی فناوری‏های انرژی و گروه پژوهشی تجزیه و ارزیابی مواد است که با اجرای طرح‏های پژوهشی و توسعه‎ ای، در مسیر کسب و بومی‎‎سازی دانش فنی برای صنعت نفت و نیز رفع معضلات صنعتی در حوزه‏ های انرژی، حفاظت صنعتی، محیط زیست و بیوتکنولوژی گام بر می‌‏دارد.