صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

هشت اثر برگزیده مشخص شدند

برگزیدگان مسابقه آهنگسازی موسیقی الکتروآکوستیک معرفی شدند

آخرین جلسه هیئت داوران دومین دوره مسابقه آهنگسازی موسیقی الکتروآکوستیک (جایزه رضا کروریان ۱۳۹۶) به پایان رسید و هشت اثر برگزیده شامل جوایز اول تا سوم مشخص شدند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا به نقل از روابط عمومی این مسابقه، اسامی نفرات برنده جوایز اول تا سوم دومین دوره مسابقه آهنگسازی موسیقی الکتروآکوستیک عبارتند از: فرزاد حسین آبادی (مقام اول)، سهیل شیرنگی (مقام دوم)، بهار رویایی (مقام سوم). دیگر آهنگسازان برگزیده این دوره نیز آرش اسدی، پرهام ایزدیار، شهرزاد طالبی، آسو کهزادی و مانی مزینانی هستند.
یواخیم هاینتس (Joachim Heintz)، دیمیتری پاپاگئورگیو (Dimitri Papageorgiou)، شاهرخ خواجه نوری و ارسلان عابدیان اعضای هیئت داوران دومین دوره این مسابقه بودند. یواخیم هاینتس، مدیر استودیوی موسیقی الکترونیک دانشگاه موسیقی، تئاتر و رسانه در هانوفر، دیمیتری پاپاگئورگیو استاد آهنگسازی دانشگاه ارسطو در شهر تسالونیکیِ یونان، شاهرخ خواجه نوری از پیشگامان آهنگسازی موسیقی الکترونیک در ایران و ارسلان عابدیان آهنگساز و مدیر نشر موسیقی معاصر هستند.
عابدیان درباره این دوره مسابقه گفت: امسال نه‌تنها آثار ارسالی برای مسابقه بیش از دو برابر دوره اول بود، بلکه سطح کیفی آثار نیز بسیار خوب و نزدیک به هم بود و این موضوع، مسئله انتخاب را به شخصه برای من دشوار کرد. هیئت داوری چهار نفره به هیچ‌وجه مشکلی بر سر راه انتخاب آثار ایجاد نکرد و برعکس، با بحث، گفت‌وگو و تامل در نظرات متقابل در نهایت آثار برگزیده انتخاب شدند، آثاری که یا از رای مثبت تمام داوران برخوردار هستند یا اکثریت مطلق آن‌ها. امیدوارم بتوان از سال ۱۳۹۸ با کسب تجربه‌های بیشتر و حمایت‌های معنوی مراکز علمی و هنری اروپا، این رویداد را از سطح ملی به بین‌المللی ارتقا داد.
مسابق موسیقی الکتروآکوستیک در گرامیداشت آهنگساز نوگرای ایرانی رضا کروریان (۱۳۹۳-۱۳۵۰) هر سال با اعلام فراخوان برگزار می‌شود و در جهت پشتیبانی از موسیقی الکتروآکوستیک و بیشتر شناساندن این موسیقی در ایران، از آهنگسازان فعال در این حوزه‌ بدون محدودیت سنی دعوت می‌کند که با ارسال آثار خود در این مسابقه شرکت کنند. این مسابقه توسط «گروه موسیقی یارآوا»، با همکاری «نشر موسیقی معاصر» و حمایت مالی خانواده کروریان برگزار می‌شود.