صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

با هدف عبور از ترافیک پایتخت

اورژانس تهران با موتورلانس های ژاپنی تجهیز می شود

قرار است برای اولین بار ۲۰۰ دستگاه موتورلانس وارداتی از کشور ژاپن، وارد ناوگان اورژانس تهران شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر،  یکی از مشکلات و چالش های پیش روی اورژانس کشور که البته در این سال ها تا حدودی کم رنگ تر شده است، مسئله ترافیک در کلانشهرها به ویژه در پایتخت بوده است. بطوریکه آمبولانس ها بعضا این مشکل را دارند که به راحتی امکان عبور از لا به لای خودروهای مانده در ترافیک را ندارند و در نتیجه دیرتر به محل ماموریت می رسند.
در همین راستا، وزارت بهداشت تلاش کرده با اتخاذ تدابیری نسبت به رفع معضل ترافیک در ماموریت های اورژانس گام بردارد که ورود ۲۰۰ دستگاه موتورلانس مجهز، می تواند اولین اقدام عملی باشد. زیرا، تا قبل از ورود این موتورلانس ها، تعدادی موتور در اورژانس تهران بکار گرفته شده است که شرایط استاندارد آنها آنطور که باید و شاید فراهم نبوده و تنها به برخی وسایل تجهیز شده اند.
اما، آنطور که دکتر عباس زارع نژاد مشاور وزیر بهداشت به خبرنگار مهر، گفت؛ این موتورلانس های ژاپنی مجهز به تجهیزات پزشکی مدرن از جمله دستگاه شوک الکتریکی خودکار، دستگاه تنفس مصنوعی، تجهیزات کامل، احیای قلبی ریوی، دارو، پانسمان و ست زایمان هستند.
بر اساس آنچه مسئولان اورژانس کشور عنوان می کنند، این موتورلانس ها همراه با کارشناسان آموزش دیده به ماموریت اعزام می‌شوند.
زارع نژاد عنوان داشت که این تعداد موتورلانس برای اولین بار از کشور ژاپن وارد می شود و به هیچ عنوان با موتورلانس هایی که در حال حاضر در اورژانس تهران وجود دارد، قابل قیاس نیستند.
وی، هدف از ورود موتورلانس به ناوگان اورژانس تهران را، کاهش زمان ماموریت اورژانس برای رسیدن بالای سر مصدوم و بیمار عنوان کرد و افزود: پرسنل این موتورلانس ها کارهای مقدماتی اولیه را به بیمار یا مصدوم ارائه می دهند تا آمبولانس از راه برسد.
بر اساس اظهارات مسئولان اورژانس تهران، با ورود این تعداد موتورلانس به ناوگان اورژانس پایتخت، زمان ماموریت ها حداقل ۵ دقیقه کاهش می باید و این مسئله از اهمیت زیادی در نجات جان مصدومان و بیماران برخوردار است.
قرار است این موتورلانس های ژاپنی امروز با حضور وزیر بهداشت وارد ناوگان اورژانس تهران شود.