چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

«کسب‌وکار» از غیر فعال شدن سامانه مجوزهای ترخیص وزارت بهداشت خبر می‌دهد

تاخیر در ترخیص محصولات بهداشتی و خطر نابودی آنها

سامانه مجوزهای ترخیص وزارت بهداشت چند روزی می‌شود که غیر فعال شده است.
به موجب اطلاعیه‌ای که این وزارتخانه چندی پیش در سایت سازمان گذاشته بود، این سامانه از تاریخ 27 تیر ماه سال جاری تا تاریخ 30 تیر به دلیل به‌روزرسانی غیر فعال شد، ولی متاسفانه به دلایلی این موضوع تا تاریخ 31 تیر طول کشید که منجر به مشکلاتی برای وارد‌کنندگان و برخی از شرکت‌های بهداشتی و دارویی شد.
مدیرعامل یکی از شرکت‌های دارویی در این رابطه به «کسب‌وکار» گفت: گاهی چنین مشکلی برای سامانه پیش می‌آید و پرداخت عوارض در سامانه به مشکل بر می‌خورد. به همین دلیل سازمان گمرک نیز مجوز نهایی برای ترخیص کالا را صادر نمی‌کند و واردکنندگان به مشکل بر می‌خورند. 
وی با تاکید بر اینکه این مساله در حال حاضر به دغدغه وارد‌کنندگان و حتی برخی از شرکت‌ها تبدیل شده است، گفت: بسیاری از کالاهای بهداشتی و دارویی در گمرک باقی می‌مانند، در حالی که هر کدام از این مواد تاریخ انقضای مشخصی داشته و در معرض خطر نابودی قرار دارند. 
مدیرعامل شرکت دارویی گفت: اگر مسئولان به حل مشکل این سامانه و خطاهایی که هر از چند گاه یک بار برای آن پیش می‌آید، دقت نکنند کالا و محصولات بسیاری از دست می‌رود. به همین دلیل جا دارد مسئولان در رابطه با این موضوع دقت بیشتری به خرج دهند.