صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

نایب رئیس اتاق اصناف تهران:

اصناف سنتی با تکنولوژی های نوین همراه شوند

نایب رئیس اتاق اصناف تهران و رئیس اتحادیه اتوسرویس با بیان اینکه اکثر قشر اصناف سنتی هستند،گفت: تغییر نظام توزیعی در دنیا...
 با سرعت بالایی همراه است؛ در ایران این حرکت آغاز شده و برای ورود به این بخش گام‌هایی برداشته شده  و اصناف نیز باید با این مسیر همراه شوند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، علیرضا راسی در گفت وگو  افزود: برای رشد و توسعه کشور در راستای رونق بخش‌های تولیدی و افزایش رفاه مصرف‌کنندگان اصلاح نظام توزیع کالا و همراه شدن با تکنولوژی های روز یک ضرورت است.
وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر گام هایی برای راه‌اندازی مراکز خرید زنجیره‌ای یا رفاهی و خدماتی برداشته شده، اما مهم‌ترین چالش در گسترش این مراکز، همزیستی مسالمت‌آمیز این مراکز با اصناف سنتی موجود در کشور است چرا که لازمه این تغییر به روز کردن این مراکز از یکسو و ادغام آنها برای ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای است.
راسی اظهارکرد: در سال های گذشته تلفن های همراه تا  این حد کاربرد نداشتند اما امروز شاهد هستیم که با همین تلفن های همراه می توان تمام کارهای روزمره را انجام داد و این یعنی همراه شدن با تکنولوژی و در عرصه تجارت نیز همین گونه است و امروز شاهد رشد تجارت در دنیا هستیم که در این راستا اصناف سنتی نیز باید به روز شوند.
نایب رئیس اتاق اصناف تهران گفت:  در همه جای دنیا همیشه شروع تغییرات در ابتدا با مقاومت هایی همراه می شود اما مقاومت در مقابل تغییر تنها به ضرر ما خواهد بود لذا برای وارد شدن به دنیای تجارت و کسب وکارهای نوین باید از جوانترها که تحصیلات دانشگاهی دارند، کمک بگیریم و علم روز را بومی سازی کنیم