صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

سفیر مجارستان در ایران:

ثبت جهانی یزد عاملی برای معرفی هویت غنی مردم یزد است

سفیر مجارستان ضمن ابراز خوشحالی و تبریک به مناسبت ثبت شهر یزد در فهرست آثار جهانی یونسکو، گفت: این رویداد عاملی برای معرفی هویت غنی مردم یزد به جهانیان است.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  ایسنا،«یانوش کوواچ»سفیر مجارستان در ایران طی نامه‌ای با اشاره به خواهر خواندگی شهر یزد با شهر یاسپرین مجارستان، اظهار کرد: خبر خوشحال کننده ثبت شهر یزد در فهرست آثار جهانی یونسکو به عنوان نخستین شهر جهانی ایران مایه خورسندی اینجانب می‌باشد، به واسطه خواهر خواندگی شهر زیبا و تاریخی یزد با شهر یاسپرین مجارستان برخود لازم دیدم این اتفاق مبارک را که نشان دهنده تبادل ارزش‌های بشری در قالب فرهنگ غنی و دیرین شاهکار نبوغ و خلاقیت انسانی در معماری این شهر است را به جنابعالی و همه مردم یزد و یاسی‌های مجارستان تبریک می‌گویم .
امید می‌رود که این اتفاق سبب معرفی هویت غنی مردم شهر یزد و کمک به رونق فعالیت‌های گردشگری و به دنبال ان جذب منابع مالی گردد. یقین دارم این افتخار در سایه تلاشهای مستمر انجناب به وقوع پیوسته است .
صمیمانه امیدوارم که این رویداد مهم زمینه ساز گسترش هرچه بیشتر روابط خوب موجود فی مابین مجارستان و ایران بخصوص شهرهای یزد و یاسپرین باشد. عالیجناب لطفا احترامات فائقه اینجانب را پذیرا باشید