صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس سازمان نظام صنفی کشور عنوان کرد:

ضرورت مقررات زدایی دولت برای حمایت از استارتاپ ها

رئیس سازمان نظام صنفی کشور با اشاره به مشکلات استارتاپ ها و ضرورت مقررات زدایی، گفت: دولت برای حمایت از شرکت های نوپا (استارتاپ ها) نباید مقررات جدید وضع کند بلکه باید مقررات گذشته را مورد بازنگری قرار دهد.
ناصر علی سعادت روز شنبه در حاشیه نمایشگاه الکامپ 23 به خبرنگار ایرنا بر لزوم ایجاد تسهیلات برای شرکت های نوپا تاکید کرد و گفت: دولت باید در ایجاد امکانات فضای کسب و کار در کشور قدم بردارد و بخش خصوصی هم از این زیرساخت برای ادامه فعالیت خود بهره ببرد.دولت یازدهم اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده اما این روند باید با شتاب بیشتری ادامه یابد.
رئیس سازمان نظام صنفی کشور گفت: دولت باید موانع را از سر راه شرکت های استارتاپی بردارد تا آنها بتوانند با آرامش کارهای خود را به سرانجام برساند.
وی برلزوم حمایت جدی از شرکت های نوپا( استارتاپ ها) تاکید کرد و گفت: دولت هابایستی فضا را برای فعالیت گسترده آنها فراهم کنند و نباید برخورد ایجابی با این شرکت ها داشته باشند.
وی ، مالیات و بیمه را از جمله مشکلات شرکت های نوپا و گفت: برخی از این شرکت ها اطلاعات چندانی در مورد چگونگی تشکیل شرکت ندارند که ما در این نمایشگاه سعی کردیم این معضل را با ارائه آموزش های لازم برطرف کنیم.
سعادت اظهار کرد که معمولا قوانین و آیین نامه ها عقب تر از فعالیت این مجموعه ها است که باید چاره ای برای این کار کرد. 
*** 2 برابر شدن فضای شرکت های استارتاپی در الکامپ 23 
وی اظهار کرد: تعداد استارتاپ های نمایشگاه الکامپ23 به 450 شرکت رسیده که این موضوع نشان می دهد که در مقایسه با الکامپ قبلی تعداد شرکت ها به بیش از 2 برابر رسیده است.
وی تعداد شرکت های نوپای دو سال گذشته را حدود 80 شرکت اعلام کرد و گفت: نمایشگاه امسال در مقایسه با الکامپ 21 حدود 6 برابر شده است.
وی به برگزاری دوره آموزشی رایگان برای شرکت های نوپا در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: این آموزش توسط مدیران صنعت به مدت چهار روز برگزار می شود.
سعادت گفت: آموزش برای جذب سرمایه گذار وصادرات به خارج از کشور از دیگر آموزش هایی است که به این مجموعه ها در طی این نمایشگاه ارایه می شود.
وی به برپایی سالن شتاب اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این سالن در صدد هستیم که زمینه جذب سرمایه گذار داخلی فراهم شود.
وی اظهار امیدواری کرد که در این چهار روز دستاوردهای جدی برای این شرکت ها داشته باشد که با شتاب بیشتری کار این مجموعه ها ادامه یابد تا شاهد رشد اقتصادی باشیم.
بیست و سومین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (الکامپ) به عنوان بزرگ ترین رویداد فناوری اطلاعات و ارتباطات، از روز گذشته ( 30 تیرماه ) در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران گشایش یافت.