صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

با تصویب صورتهای مالی سال ۹۵ در مجمع عمومی عادی سالیانۀ شرکت فولاد مبارکه صورت گرفت:

تقسیم ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سود نقدی

مجمع عمومی عادی سالیانۀ شرکت فولاد مبارکۀ اصفهان روز چهارشنبه ۲۸ تیرماه ۱۳۹۶، در محل سالن اجتماعات نگین...
 نقش هان سپاهان شهر با حضور بیش از ۹۰ درصد از سهامداران شرکت برگزار شد و طی آن، پس از ارائه گزارش مقبول توسط حسابرس شرکت به صورتهای مالی شرکت فولاد مبارکه، تقسیم ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سود نقدی به تصویب رسید.
تقسیم ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سود نقدی
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ماین نیوز، امیرحسین نادری معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه با اعلام این خبر افزود: طبق قانون تجارت، شرکتهای سهامی حداکثر چهار ماه پس از پایان سال مالی باید مجمع سالیانۀ خود را برگزار کنند که در این راستا شرکت فولاد مبارکه موفق شد با اخذ گزارش مقبول از حسابرس مستقل و بازرس قانونی، در خصوص صورتهای مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۹۵، مجمع سالیانۀ خود را در موعد مقرر برگزار کند.
وی یادآور شد: پس از اعلام رسمیت جلسه با حضور بیش از ۹۰ درصد از سهامداران، دستور جلسه قرائت و اعضای هیئت رئیسه مجمع آقایان بهزاد باب الله زاده به نمایندگی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) بهعنوان رئیس مجمع، اسمعیل مختاری دولت آبادی به نمایندگی از سهام عدالت و سعید عبودی به نمایندگی از شرکت صدر تأمین به عنوان نظار مجمع و امیرحسین نادری به عنوان دبیر مجمع انتخاب شدند.
در ادامه، مجمع وارد دستور جلسه شد و دکتر سبحانی، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، گزارش مبسوطی از فعالیتهای هیئتمدیره را برای سال منتهی به ۳۰ اسفند ۹۵ به صاحبان سهام ارائه کرد و پس ازآن، با قرائت گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی توسط سازمان حسابرسی و ارائه گزارش مقبول در این خصوص، صورتهای مالی سال مالی ۹۵ و یادداشتهای توضیحی آن به تصویب مجمع رسید.
نادری افزود: در ادامۀ دستور جلسه، از جمع سود خالص شرکت به میزان ۲۰ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال (۲۷۷ ریال به ازای هر سهم)، مبلغ ۱۰۰ ریال به ازای هر سهم و جمعا به میزان ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سود تقسیم شد.
ایشان با اشاره به زمان پرداخت سود شرکت، گفت: بر اساس جدول زمانبندی منتشرشده در سامانۀ کدال، زمان پرداخت سود سهامداران حقیقی و ترجیحی از ابتدای شهریورماه سال جاری و زمان پرداخت سود سهامداران حقوقی با کمتر از ۱۰۰ میلیون سهم از ابتدای دیماه سال جاری پیشبینی شده است.

معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه یادآور شد: روزنامه های دنیای اقتصاد و گسترش صمت به عنوان روزنامه های کثیرالانتشار شرکت و سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت برای سال مالی ۹۶ انتخاب شدند، ضمن اینکه باتوجه به پایان مدت زمان تصدی هیئت مدیره، اعضای جدید با ترکیب سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، شرکت سرمایه گذاری صدر تأمین، شرکت سرمایه گذاری استان اصفهان، شرکت سرمایه گذاری استان آذربایجان غربی و شرکت سرمایه گذاری اندیشه محوران به مدت دو سال انتخاب شدند.
نادری در پایان ضمن تشکر از زحمات کلیۀ همکاران که در تهیۀ صورتهای مالی و برگزاری این مجمع فعالیت داشتند، اظهار امیدواری کرد که سال جاری شاهد بهره برداری از طرحهای توسعۀ مهم شرکت و افزایش سودآوری حاصل از آن باشیم.
دکتر بهرام سبحانی، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکۀ اصفهان، در بخشی از گزارش هیئتمدیره به مجمع عمومی عادی سالیانۀ صاحبان سهام این شرکت، برای سال مالی منتهی به ۳۰/۱۲/۱۳۹۵، این شرکت را بزرگترین تولیدکنندۀ ورقهای فولادی تخت در خاورمیانه و شمال آفریقا با سهم بیش از ۵۰ درصد در میان شرکتهای بزرگ فولادسازی کشور و همچنین سهم ۲۰ درصدی در MENA (خاورمیانه و شمال آفریقا) معرفی کرد.
ایشان افزود: این شرکت با ظرفیت ۱۲ میلیون تن آهن اسفنجی در سال، بزرگترین تولیدکنندۀ آهن اسفنجی در جهان محسوب میشود که سهم یک درصدی در تولید ناخالص داخلی و در بخش صنعت سهم ۵ درصدی در تولید ناخالص داخلی را در کارنامۀ خود دارد.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکۀ اصفهان در ادامه با معرفی ترکیب سهامداران شرکت، به زنجیرۀ تأمین بیش از ۲۸۰۰ تأمین کنندۀ کالا و خدمات و همین طور به شبکۀ گستردۀ مشتریان اشاره کرد و گفت: شبکۀ گستردۀ مشتریان شامل بیش از هزار شرکت و کارگاه است که عمده ترین مصارف آنها در صنعت خودروسازی، لوازم خانگی، خطوط انتقال گاز و نفت و پتروشیمی و صنایع لوله و پروفیل است.
دکتر سبحانی با اظهار خرسندی از روند صعودی سرمایۀ فولاد در سنوات گذشته اذعان کرد: در حال حاضر آخرین سرمایۀ ثبتی شرکت، پس از چهار مرحله افزایش سرمایه به مبلغ ۷۵ هزار میلیارد ریال (منقسم به ۷۵ میلیارد سهم عادی با نام) رسیده و در حال حاضر، بزرگترین شرکت بورسی به لحاظ سرمایه است.
وی سهم فولاد مبارکه در تولید فولاد خام را در بین شرکتهای بزرگ فولادی کشور ۵۲ درصد بیان کرد و گفت: فولاد خوزستان با ۲۵ درصد، ذوبآهن با ۱۵ درصد و مابقی شرکتها ۸ درصد سهم تولید را به خود اختصاص داده اند.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه دربارۀ عملکرد تولید سال ۹۵ تصریح کرد: در این سال میزان تولید محصولات نهایی شرکت به بیش از ۶ میلیون و ۷۱ هزار تن رسید که در مقایسه با سال ۹۴، به میزان ۱۰ درصد افزایش داشته است، ضمن اینکه میزان فروش محصولات با ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات در سال ۹۵، به میزان ۱۸ درصد نسبت به سال ۹۴ رشد کرده است.
بهرام سبحانی خاطرنشان کرد: درآمد فروش محصولات در سال ۹۵ حدود ۱۰۱ هزار و ۸۳ میلیارد ریال بوده است که باتوجه به اولویت تامین نیاز داخل کشور و افزایش تقاضای داخلی، سهم فروش داخل در سال ۹۵ افزایش یافت.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اهم طرحهای توسعه و بهینه سازی بهره برداری شده در سال گذشته را چنین بر شمرد:
بهره برداری از ماشین ریخته گری شمارۀ ۵ و افزایش ظرفیت تولید فولاد به ۷.۲ میلیون تن تختال
بهره برداری از واحد انباشت و برداشت و احیا مستقیم فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری
بهره برداری از واحد سولفور زدایی
بهره برداری از واحد تولید آب دمین با ظرفیت ۴۵۰ مترمکعبی
احداث خط انتقال آب ۱۴۰۰ میلیمتر شماره ۲
سیستم گاززدایی RH-TOP
بهرام سبحانی یادآور شد: دو پروژۀ توسعۀ فولاد هرمزگان و نورد گرم شهید خرازی نیز با تأمین مالی از سوی کشورهای اروپایی به زودی به مرحلۀ اجرا میرسد.
دکتر سبحانی در تشریح برنامۀ شرکت فولاد مبارکه در سال ۹۶، یادآور شد: ارزش فروش محصولات فولاد حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان با سود هر سهم ۲۵۳ ریال در بودجۀ سال جاری پیش بینی شده است که با تلاش همکاران محقق خواهد شد.
ایشان در ادامه مهمترین افتخارات شرکت را در سال ۹۵ به شرح ذیل اعلام کرد:
تداوم در کسب عنوان برترین شرکت دانشی کشور و راهیابی به جایزۀ مدیریت دانش آسیا (MAKE)
کسب تندیس زرین حمایت از حقوق مصرف کنندگان
کسب رتبۀ اول در گروه فلزات اساسی در رتبه بندی ۱۰۰ شرکت برتر ایرانی
دریافت لوح تقدیر از دبیرخانۀ جایزۀ مسئولیتهای اجتماعی برای اولین بار در کشور
دریافــت تندیـــس هـمـایـش حامــیان محیط زیست
دریافت گواهینامۀ استاندارد مدیریت رسیدگی به شکایت مشتریان (ISO10002) و سنجش رضایت مشتریان (ISO10004)
دریافت گواهینامۀ استاندارد مدیریت انرژی (ISO50001)
کسب رتبۀ اول در جایزۀ بهره وری در صنایع معدنی ایمیدرو
واحد نمونۀ استاندارد کشوری و استانی و واحد نمونۀ کیفیت و استاندارد ملی و استانی از طرف ادارۀ کل استاندارد استان اصفهان