صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران عنوان کرد:

نقش کلیدی تشکل‌های مردم‌نهاد در حفاظت کمی و کیفی منابع آب

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران گفت: تشکل‌های مردم نهاد می‌توانند نقش کلیدی در امر آموزش مردم برای حفاظت کمی و کیفی منابع آب داشته باشند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، دکتر "محمد ابراهیم یخکشی" در جلسه هم اندیشی با نمایندگان تشکل‌های زیست‌محیطی در استان مازندران، با برشمردن نقش تشکل‌ها در امر مدیریت منابع آب خواستار مشارکت بیشتر آن‌ها در امر آموزش مردم جهت حفاظت کمی و کیفی منابع آب شد.
وی با بیان وضعیت منابع آب استان، برداشتن برنامه برای انجام کار تأکید کرد و گفت: استان مازندران به گونه‌ای است که توریست به استان مراجعه می‌کند و این نیازمند داشتن برنامه است که خوشبختانه طرح جامع گردشگری استان به‌زودی رقم می‌خورد در این بخش باید زیرساخت‌های لازم متناسب با جمعیت گردشگر بخصوص بخش آب آن که گردشگری استان متکی به آن است باید متناسب با طبیعت استان توسعه یابد تا محیط زیست ما حفظ و کمترین آسیب به آن وارد شود.
مدیرعامل آب منطقه ای مازندران تصریح کرد: تلاش ما استفاده حداکثری و آسیب حداقلی بر مبنای توسعه پایدار باشد گفت: همراهی و مشارکت تشکل‌ها می‌تواند ما را در رسیدن به این هدف کمک نماید.
در این جلسه نماینده تشکل‌های زیست محیطی استان با قدردرانی و ابراز خرسندی از توجه آب منطقه ای مازندران به مسائل زیست محیطی، بر اجرای برنامه توسعه بخصوص هیدروتوریسم در همسویی با طبیعت و نگهداشت آن تـأکید کرد و افزود: طبیعت زمانی خوب حفظ می‌شود که از آن درست و خوب استفاده شود.
این نماینده تشکل‌ها با تشریح وضعیت شبکه‌های زیست محیطی استان از فعال بودن 50 نهاد در این بخش خبر داد، گفت: کارگروه‌های متعددی تشکیل و جلسات آن‌ها به صورت مرتب برگزار می‌شود. که یکی از این جلسات، نشست با دستگاه اجرایی در استان است تا بتوانیم ضمن آشنایی با اهداف و برنامه‌های هر دستگاه نقش خود را در توسعه پایدار که همسو با طبیعت است ایفا کنیم.
وی در پایان ضمن اعلام آمادگی تشکل‌ها در امر آموزش مردم یکی از وظایف سمن‌های زیست محیطی را تسهیل گری و توانمند سازی جوامع به خصوص جوامع روستایی و مشارکت آن‌ها در طرح‌ها بر شمرد و گفت: می‌توانیم مردم را با برنامه‌های مدیریت منابع آب بخصوص حفاظت کمی و کیفی آن همراه کنیم.