صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

جابری انصاری و بشار اسد

دیدار جابری انصاری با بشار اسد

حسین جابری انصاری صبح روز پنچشنبه و در جریان دومین روز سفر خود به دمشق با بشار اسد دیدار و رایزنی کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، در این دیدار معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ایران  و رییس جمهور سوریه در مورد روابط تهران و دمشق و آخرین تحولات منطقه از جمله پرونده سوریه رایزنی و گفت‌وگو کردند.
معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه با ارائه گزارشی از آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی و آخرین دور از مذاکرات آستانه، بر استمرار حمایت جمهوری اسلامی ایران از اعاده ثبات و آرامش به سوریه در چارچوب حفظ وحدت و تمامیت ارضی و یکپارچگی و حاکمیت ملی سوریه تاکید کرد. 
جابری انصاری با اشاره به رایزنی‌های مستمر و نزدیک جمهوری اسلامی ایران با سوریه و روسیه و ترکیه دو ضامن دیگر روند آستانه بر ضرورت افزایش هماهنگی ها برای دستیابی هر چه سریعتر به پایان بحران سوریه تاکید کرد.
بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز در این دیدار با ابلاغ سلام گرم خود به جناب آقای روحانی و تبریک انتخاب مجدد ایشان اظهار کرد: انتخابات اخیر ریاست جمهوری در ایران ضربه بزرگی به دشمنان ایران بود و اعتبار و احترام جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان بیشتر شد. بشار اسد همچنین از حمایت‌های همه جانبه ایران از سوریه در خلال بحران، تقدیر کرد.
در این دیدار همچنین آخرین تحولات مربوط به همکاری‌های دوجانبه ایران و سوریه در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و بر ضرورت تقویت این همکاری‌ها به ویژه در حوزه اقتصادی تاکید شد.
این دیپلمات ایرانی روز گذشته نیز با  قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه، وزیر امور خارجه سوریه و نخست وزیر این کشور عربی دیدار و گفت‌وگو کرده بود.
روز گذشته همچنین نشست کمیته مشترک سیاسی ایران و سوریه به ریاست جابری انصاری و قائم مقام وزیر خارجه سوریه در دمشق برگزار شد.