صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

نماینده مردم کرمان در خانه ملت عنوان کرد

برای پهنه‌های زغال سنگ باید تامین مالی ایجاد شود

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: شمال استان کرمان یکی از ذخیره‌گاه‌های اصلی زغال سنگ کشور است که به صورت سنتی زغال سنگ برخی از کارخانه های بزرگ کشور از جمله ذوب آهن اصفهان را تامین می کند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا پورابراهیمی شامگاه چهارشنبه در نشست بررسی و رفع مشکل گردش مالی در صنعت زغال استان کرمان اشتغال در حوزه صنعت زغال سنگ شهرستان های راور، کوهبنان و زرند را یکی از ظرفیت های مهم استان کرمان دانست که مغفول مانده است و گفت: با توجه به شرایط بحرانی ایجاد شده، این صنعت به عنوان یکی از ظرفیت های استان کرمان در آستانه نابودی است.
وی یادآورشد: هزاران نفر در شمال کرمان به کار در معدن مشغول هستند، اما وجود برخی مسائل از جمله انحصاری بودن فروش زغال سنگ کرمان به ذوب آهن اصفهان و واردات زغال سنگ و افت قیمت و بدون مشتری ماندن محصول موجب بروز مشکلاتی برای معادن کرمان شده است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید تامین مالی برای پهنه های زغال سنگ ایجاد شود، افزود: در هر پهنه معدنی با ده میلیارد تومان سرمایه گذاری، می‌توان بیش از 500 نفر اشتغال زایی کرد.
پورابراهیمی بر ممنوعیت واردات کک به کشور بر اساس منویات مقام معظم رهبری تاکید کرد و یادآور شد: کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد در سطح کلان و منطقه ای برای حمایت از این مجموعه ها اقدام نماید و برگزاری این جلسه با پیگیری های استاندار کرمان، در راستای کمک به خریدار (ذوب آهن اصفهان) و تولیدکننده (زغال سنگ کرمان) انجام گرفت.