صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی :

گرما و تلفات مرغداری ها از دلایل افزایش قیمت گوشت مرغ است

رییس اتحادیه پرنده و ماهی اعلام کرد: گرما، تلفات مرغداری و بالابودن بهای جوجه یکروزه از جمله دلایل اصلی افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، مهدی یوسف خانی در گفت و گو  افزود: علاوه بر بالارفتن بهای جوجه یکروزه ، فصل گرما و اختلال  در سیستم سرمایشی باعث تلفات و کاهش ۱۰ درصدی میزان تولید مرغ شده است.
وی با بیان اینکه قیمت گوشت مرغ در مدت چهار روز گذشته ثابت مانده است، گفت : در حال حاضر قیمت گوشت مرغ زنده برای عرضه به کشتارگاه ها هر کیلوگرم ۵۴۰۰ تومان و برای مصرف کنندگان ۸۳۰۰ تومان است.
یوسف خانی اضافه کرد : با توجه به قیمت ۲۵۰۰ تومانی جوجه یکروزه و همچنین جبران بخشی از زیان مرغداری ها در این فصل، در حال حاضر قیمت گوشت مرغ منطقی است. این در حالی است که بخشی از گوشت مرغ مورد نیاز استان تهران از استان های دیگر همچون مازندران تامین می شود.
وی در عین حال گفت: مردم فقط گوشت مرغ را به صورت بسته بندی شده تهیه کنند و قبل از خرید حتما به تاریخ تولید و انقضای آن که بر روی آن درج شده است، توجه داشته باشند؛ هر چند که جای هیچ نگرانی وجود ندارد.
یوسف خانی همچنین به عرضه گوشت مرغ منجمد در بازار اشاره کرد و افزود: بهای هر کیلوگرم گوشت مرغ منجمد بین ۵۷۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان است که با تاریخ مصرف یک ساله در بازار به فروش می رسد.