صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در هرمزگان صورت گرفت:

بررسی بازنگری طرح تفصیلی شهر میناب در هرمزگان

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی هرمزگان گفت: تهیه طرح تفصیلی شهر میناب پس از طی سال‌ها و گذشت...
 افق زمانی ملاک عمل، با همکاری شهرداری میناب و راه و شهرسازی هرمزگان تهیه و با مشاور ذیصلاح شهرسازی جهت بازنگری در آبان ماه سال ۹۵ کلید خورد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان هرمزگان، ابراهیم رستم گورانی با بیان اینکه شهرها منبع اصلی فعالیت اجتماعات انسانی‌اند که در این فضاها تعارض میان انسان و طبیعت به حد اعلای خود می‌رسد، افزود: در این میان هدف شهرسازی و طرح‌های آن ایجاد رابطه‌ای خوب و پایدار میان افراد جامعه با محیط طبیعی و مصنوع (انسان‌ساخت) آن‌ها است. بر همین اساس است که نظم‌بخشی به ساخت و سازهای شهری از طریق ایجاد ساز و کارهای قانونی با توجه به گسترش پویش شهرنشینی می‌تواند مهم‌ترین هدف شهرسازی و طرح‌های تفصیلی تلقی شود.
وی افزود: بازنگری طرح توسعه و عمران (جامع) شهر میناب در آذرماه ۱۳۹۴ در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مصوب و در بهمن‌ماه همان سال ابلاغ شد. همچنین قرارداد نقشه پایه توسط شهرداری میناب در خردادماه ۱۳۹۶ منعقد و تهیه شد و مطالعات و برداشت وضع موجود طرح تفصیلی شهر میناب توسط مهندسین مشاور پویا نقش شهر و بنا اتمام و در جلسه هماهنگی که بدین منظور در مدیریت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان با حضور شهردار و مسئول فنی شهرداری میناب و کارشناسان این حوزه مورد بررسی اولیه اعضاء قرار گرفت.
گورانی همچنین یکی از دستاوردهای مهم تهیه طرح تفصیلی را زیست پذیری شهرها دانست و کیفی‌سازی زندگی را از جمله دلایل تهیه طرح تفصیلی عنوان کرد.
وی اظهار کرد: در طرح‌های تفصیلی فقط کالبد شهری مدنظر نیست بلکه بهبود زیست شهری شهروندان، هدف اساسی این‌گونه طرح‌هاست و از بازنگری طرح تفصیلی میناب به عنوان بستر توسعه جهشی و تحقق اهداف توسعه پایدار این شهر در آینده نزدیک یاد کرد.
مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی هرمزگان اظهار امیدواری کرد، با توجه به اهمیت این طرح جهت اجرای پروژه‌های عمرانی و ساخت و ساز در شهر میناب تا پایان سال ۹۶ طرح بازنگری تفصیلی تهیه و برای تصویب به مراجع ذیربط ارسال می‌شود.