صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در همایش بین المللی بودجه ریزی؛

پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری بازهم جایزه بلوغ بودجه ریزی را گرفت

لوح تقدیر و تندیس نقره ای جایزه بلوغ بودجه ریزی بر مبنای عملکرد برای دومین بار به پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان بهترین دستگاه در پیاده سازی بودجه ریزی بر مبنای عملکرد تعلق گرفت.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا در نخستین روز از هشتمین همایش بین المللی بودجه ریزی برمبنای عملکرد که سه شنبه برگزار شد، سعید امیریان مدیر برنامه ریزی و آمار پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری مجموعه تلاش های صورت گرفته برای استقرار کامل نظام فوق در چهارسال گذشته را شامل؛ تدوین و اجرای برنامه های عملیاتی طی سال های 1393 الی 1396، استقرار نظام حسابداری تعهدی تدوین و اجرای برنامه راهبردی در چشم انداز 1404، نظام پایش و کنترل عملکرد و تلاش های صورت گرفته برای استقرار نظام قیمت تمام شده بر مبنای فعالیت پرداخته شد اعلام کرد .
به گزارش پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری امیریان ، نگاه حرفه ای به بودجه و تامین مالی و رعایت اصول بودجه ریزی از جمله شفافیت، جامعیت و ...، ایجاد رویکرد برنامه محوری در واحدهای پژوهشگاه ، ارتقاء عملکرد پژوهشگاه از نظر کمی و قیمت تمام شده محصولات و بهبود وجهه پژوهشگاه به عنوان دستگاه برنامه محور را از مزایا و فواید استقرار نظام بودجه ریزی برمبنای عملکرد برای پژوهشگاه دانست .
او گفت: شفافیت در پاسخگویی پژوهشگاه در خصوص اعتبارات دریافتی به سازمان برنامه و بودجه و سایر دستگاه های متولی امر نظارت در کشور و بهبود عملکرد پژوهشگاه در مواجهه با دستگاه های متولی امر توسعه و مجریان طرح های عمران کشور در جهت توسعه زیرساختها همزمان با حفاظت از میراث فرهنگی از دیگر فواید استقرار نظام بودجه ای بر مبنای عملکر د برای پژوهشگاه است.
در هشتمین همایش بین المللی بودجه ریزی برمبنای عملکرد که با مشارکت سازمان برنامه و بودجه، دانشگاه تربیت مدرس و چندین سازمان و نهاد دولتی دیگر برگزار شد، آخرین دستاوردهای ملی و بین المللی در زمینه پیاده سازی نظام بودجه ریزی برمبنای عملکرد با حضور متخصصین ، کارشناسان و مدیران بودجه ریزی داخلی و خارجی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.
فراگیر شدن ادبیات بودجه ریزی مدرن در ایران، به ویژه با تاکید بر استقرار نظام بودجه ریزی بر مبنای عملکرد(PBB) در مواد (7) و (8) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور بر اهمیت این همایش افزود. 
«مدل بلوغ بودجه ریزی بر مبنای عملکرد» همراه با جوایز تعریف شده بعنوان راهکاری برای تشویق و ترغیب سازمانها و دستگاه ها در استفاده از سیستم بودجه ریزی بر مبنای عملکرد است.
در هفتمین همایش بین‌المللی بودجه ریزی برمبنای عملکرد نیز که سال 1394توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزار شد نیز تندیس نقره‌ای جایزه بلوغ بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد در بین تمام دستگاه‌های اجرایی به پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری تعلق گرفت.