چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

صالحی امیری در حاشیه جلسه دولت عنوان کرد

تشریح اقدامات دولت در حوزه زبان فارسی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌، اقدامات این وزارتخانه در حوزه بسط و تقویت جایگاه زیان فارسی را تشریح کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، سیدرضا صالحی امیری در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با تاکید بر ضرورت احیای زبان فارسی در بیلبوردها و فضای شهر اظهار کرد: ما شورای پاسداشت زبان فارسی در وزارت ارشاد داریم که به ریاست وزیر ارشاد تشکیل می‌شود و با عضویت دستگاه‌های مختلف اعم از ناجا، قوه قضاییه، ثبت شرکت‌ها و وزارت علوم و خصوصا با حضور فعال رییس فرهنگستان آقای حداد عادل این جلسات به صورت ماهانه برگزار می‌شود و این مساله را کاملا پیگیری می‌کنیم.
وی ادامه داد: ما نیازمند سه کار همزمان هستیم که اول هماهنگی و انسجام در سطح ملی دوم به‌کارگیری ساز و کارهای قانونی است که اختیارات لازم را برای اعمال قانون داشته باشیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نکته سوم بحث اجرا و پیگیری است. خوشبختانه مرحله اول شکل گرفته و زمینه اصلاحات قانونی هم فراهم شده در سطح اجرا هم با قوه قضاییه و نیروی انتظامی برای پاسداشت زبان فارسی مرتب جلسه داریم و جهت‌گیری‌ها به سمت اصلاح این روند می‌رود.
وی سپس گفت: باور داریم زبان فارسی دارای هویت و تبار تاریخی است و هیچ زبانی نمی‌تواند جایگزین ارزش‌های والای زبان فارسی شود.
صالحی امیری تصریح کرد: مهم‌تر از همه کار فرهنگی است.  استفاده از صدا و سیما و رسانه‌ها و فضای مجازی برای پاسداشت زبان فارسی بسیار مهم است.
او در ارتباط با سایر اقدامات این وزارت‌خانه نیز گفت: همین فرهنگ‌سازی را در حوزه پیامک‌ها داشتیم. مردم از پیامک‌های لاتین عبور کردند و پیام‌های فارسی جزو فرهنگ عمومی شده است.
صالحی امیری در پایان گفت: باید صدا و سیما هم همکاری کند و البته این سازمان به این بحث باور دارد. خوشبختانه جهت‌گیری مثبتی آغاز شده، جلسات ما در این رابطه ادامه دارد و در آینده نتایج آن را خواهید دید.