صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد:

تحویل بیش از ۳۹ هزار واحد مسکن مهر در سطح استان اردبیل

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۳۹۳۴۹ واحد از مسکن‌های مهر در سطح استان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان در بازدید از مسکن مهر شهرستان پارس‌آباد با اعلام این مطلب اظهار کرد: تعداد ۴۱۳۵۳ واحد مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر از ابتدای شروع این طرح در استان اردبیل برنامه‌ریزی شده است که از این تعداد ۳۹۳۴۹ واحد تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
وی گفت: از ۲۱۴۴ واحد مسکن مهر باقیمانده تعداد ۱۰۳۳ واحد عارضه‌دار در شهر اردبیل به تعداد ۶۴۸ واحد، شهر گرمی به تعداد ۸۱ واحد، شهر مشگین شهر به تعداد ۲۶۰ واحد و در سایر شهرهای استان ۴۴ واحد است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: به غیر از واحدهای عارضه‌دار، تعداد ۱۱۱۱ واحد مسکن مهر در حال تکمیل بوده که بیشترین این واحدها در شهرستان پارس‌آباد است و با تکمیل این واحدها تا پایان شهریور ماه امسال پرونده مسکن مهر به غیر از واحدهای عارضه‌دار در سطح استان در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر بسته خواهد شد.
حیدری به خدمات عمومی مسکن‌های مهر در سطح استان اشاره کرد و گفت: در خصوص بحث خدمات عمومی و بهداشت در شهرک‌های مهر استان اردبیل اداره کل راه و شهرسازی موظف است زمین‌های مورد نظر با کاربری‌های عمومی و بهداشتی را در اختیار دستگاه‌های متولی بهداشت و درمان قرار داده تا از طریق آن‌ها با برنامه‌ریزی و با توجه به نیازها احداث ساختمان‌های بهداشتی و درمانی تعریف گردیده و عملیاتی شود.
حیدری افزود: اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل آمادگی دارد در هر کجای از شهرک‌های مسکن مهر در سطح استان، زمین با کاربری ورزشی باشد جهت ساخت اماکن ورزشی در اختیار دستگاه متولی امر ورزش قرار دهد.
وی گفت: ارائه خدمات شهری در شهرک‌های مسکن مهر که به اتمام رسیده و تحویل شهرداری‌ها شده است بر عهده شهرداری‌ها بوده و موظف‌اند تا نسبت به ارائه خدمات همانند سایر نقاط شهری در شهرک‌های مهر ارائه خدمات نمایند.
حیدری افزود: در مسکن‌های مهر هر واحد که به مرحله فروش اقساطی رسیده است با معرفی به بانک اقساط بندی شده و سند واحد به نام صاحب ملک ثبت و صادر می‌گردد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: تمام هزینه‌های آماده‌سازی و محوطه‌سازی و آسفالت شهرک‌های اندیشه و نیایش اردبیل توسط اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل به شهرداری اردبیل پرداخت شده و شهرداری متعهد شده تا اقدام لازم را در این شهرک‌ها انجام دهد.
وی گفت: استان اردبیل در بحث ارزیابی کشوری مسکن مهر جزو ۵ استان برتر است و تمام تلاش اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل جلب رضایت شهروندان و اتمام تمامی واحدهای باقیمانده اعم از عارضه‌دار و غیره است.