صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

با حضور معاون اول رئیس جمهور

9 طرح عمرانی و گردشگری جزیره کیش افتتاح و بهره برداری شد

۹ طرح عمرانی و گردشگری جزیره کیش با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، عباس آخوندی وزیر راه و شهر سازی، اکبر ترکان...
 مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی  ، علی عابد زاده رییس سازمان  هواپیمایی کشوری و علی اصغر مونسان مدیر عامل و ریس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش به بهره برداری رسیدند.
به گزارش کسب و کار نیوز ۹ طرح عمرانی و گردشگری جزیره کیش با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، عباس آخوندی وزیر راه و شهر سازی، اکبر ترکان مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی  ، علی عابد زاده رییس سازمان  هواپیمایی کشوری و علی اصغر مونسان مدیر عامل و ریس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش به بهره برداری رسیدند.
بهره برداری از کارخانه تولید تجهیزات پزشکی و دارویی
واحد صنعتی تولیدی تجهیزات پزشکی و دارویی مهان مد میمه امروز به بهره برداری رسید. حجم سرمایه گذاری برای ساخت و تجهیز این واحد تولیدی که در فاز ۳ شهرک صنعتی کیش و در زمینی به وسعت ۳۲۰۰۰ هزار متر مربع ساخته شده است ۱ هزار و  ۵۸۰ میلیارد ریال است.
این واحد تولیدی با ظرفیت تولید سالانه  ۸ میلیون ست همودیالیز وریدی و شریانی، ۶ میلیون سوزن فیستولا وریدی، ۲ میلیون صافی دیالیز، ۱۲ میلیون کیلومتر هالو فایبرممبران یا  فیبر دیالیز، یکی از مهم ترین واحد های تولیدی دانش بنیان در جزیره کیش است. با آغاز بهره برداری از این واحد تولیدی و شروع فرایند تولید قطعات یکبار مصرف دستگاه دیالیز، هزینه های ناشی از دیالیز در داخل کشور به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. با بهره برداری از خط تولید این قطعات، ایران نخستین کشور تولید کننده این محصول در خاورمیانه، سومین تولیدکننده این قطعات در قاره آسیا و نهمین کشور جهان فعال در این حوزه خواهد بود.
بهره برداری از اولین تم پارک آبی رو باز کشور در جزیره کیش
این تم پارک آبی که دارای بلندترین رایدرها ( راه آبی) در میان پارک های آبی کشورمان است. تم پارک آبی اوشن  دارای ۱۳ راید، ۴ استخر شنا و یک اسپا، بعلاوه دو رستوران, چهار نوشیدنی فروشی و دو فروشگاه عرضه لوازم شنا و بازی های آبی  است که در سواحل جزیره کیش در زمینی به مساحت ۵۶ هزار متر مربع و با سرمایه گذاری ۱۸۰۰میلیارد ریالی بخش خصوصی ساخته شده است. این پارک که برای ۴۰۰ نفر اشتغالزایی داشته با ظرفیت پذیرش روزانه ۳ هزار نفر به یکی از پر طرفدارترین جاذبه های گردشگری کیش تبدیل شده است.
افتتاح نیروگاه و آب شیرین کن شماره ۲ در جنوب جزیره کیش
نیروگاه و آب شیرین کن شماره ۲ در جنوب جزیره کیش با حجم سرمایه گذاری ۹۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
برای  این نیروگاه که  در زمینی به مساحت  ۲۵۰۰ متر مربع  واقع شده روزانه تولید ۱۰۰ مگاوات برق و ۲۰ هزار متر مکعب آب شیرین پیش بینی شده است. توربین های گازی این واحد نیروگاهی ۲۰ و ۳۰ مگاواتی هستند که خروج گاز از اگزوز آنها دو دستگاه بویلر بخار را جهت تولید بخشی از ظرفیت آب شیرین تغذیه می کند.
متراژ کلی زمین این نیروگاه ۵۰ هزار متر مربع است و ۲۰ هزار متر مربع  هم برای توسعه در مراحل بعدی در نظر گرفته شده است.
فعالیت این نیروگاه که با هدف تامین انرژی و آب شرب ساکنان و فراهم کردن زمینه اجرا و تکمیل طرح های عمرانی و گردشگری جنوب جزیره کیش احداث شده است برای ۸۰ نفر به طور مستقیم اشتغالزایی داشته است.
پس از این طرح مارینا و مرکز تفریحات دریایی کیش که یک مرکز تفریحی مجهز به پارکینگ قایق ها، رختکن، بخش های اداری و رستوران و کافی شاپ است با حضور معاون رییس جمهور به بهره برداری رسید.
بهره برداری از هتل ۵ ستاره ویدا
این هتل پنج ستاره که با سرمایه گذاری ۱ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در جزیره کیش ساخته شده است عصر امروز به بهره برداری رسید.
هتل ۵ ستاره ویدا با زیر بنای ۱۷ هزار و ۸۰۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع ساخته شده است. این هتل ۵ ستاره با معماری زیبا و با هدف افزایش ظرفیت پذیرش مسافر و ارتقاء سطح خدمات گردشگری در جزیره کیش ساخته شده و دارای ۱۴۴ اتاق و ۳۲۰ تخت اقامتی است. که در مدت زمان ۴۸ ماه ساخته شده و به بهره برداری رسیده است.
بهره برداری از  مجموعه فرهنگی تفریحی  آوای خلیج فارس
این پروژه به عنوان بزرگترین آبنمای موزیکال دریایی در کشور با قابلیت های متنوعی از جمله  لیزر شو، ویدئو پروجکشن، پرده های آبی، افکت آتش و رباتهای پیشرفته که این آبنما را  از سایر آبنماهایی که تا کنون در منطقه خاورمیانه و کشورهای حاشیه خلیج فارس ساخته شده پیشرفته تر و کامل تر می سازد آخرین طرحی است که با حضور دکتر جهانگیری در کیش به بهره برداری رسید.
  مجموعه آوای خلیج فارس، با هزینه ای بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان در فضایی به وسعت  ۳۵ هزار متر مربع در ساحل شرقی کیش ساخته و تجهیز شده است. بزرگ ترین آمفی تئاتر ساحلی کشور با ظرفیت ۱۵۰۰ نفر جهت اجرای نمایش ها و کنسرت های موسیقی، همچنین ویژه برنامه های نوروزی و تورهای روزانه، مرکز بازی کودکان، رستوران و فودکرت از جمله بخش های مهم این مجموعه فرهنگی و گردشگری است.