صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران:

کسب وکارهای نوین همان فعالیت صنوف در قالب جدید هستند

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: ایجاد کسب وکارهای نوین دیگر نیازی به موافق یا مخالفت ندارد؛ امری است اجتناب ناپذیر که...
 در دنیای مجازی به بار نشسته و به واقع همان فعالیت های صنفی در شیوه و قالب جدید هستند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، محمدعلی صدیقی در گفت وگو با بیان اینکه دنیا در مسیر تکنولوژی و کسب وکارهای نوین قرار گرفته است، افزود: تمام کشورهای جهان به این سمت حرکت کرده اند و به واقع اصناف نیز باید زودتر آغاز می‌کردند. در حال حاضر مسیر تکنولوژی در  حرکت است و هر روز با شیوه های جدیدتری همراه خواهد شد لذا برای پیوستن به این مسیر باید حرکت کرد.
وی با بیان اینکه اتاق اصناف ایران به دنبال مجوز و تحت پوشش دادن کسب وکارهای نوین است، اظهار کرد: اینکه عده ای معتقد هستند باید این نوع فعالیت ها به صورت مجزا بررسی شود، کار صحیح و کارشناسی شده نیست و ظلم مضاعفی در حق اصناف خواهد بود؛  چرا که این نوع فعالیت ها نیز همان کار صنوف را  انجام می دهند و تنها فضای کارشان باهم متفاوت است.
عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران افزود: باید باور کنیم که در آینده نه چندان دور کسب و کارهای سنتی حذف خواهند شد و به محض اینکه ایران بتواند به بازارهای تجارت جهانی WTO  بپیوندد، بخودی خود نگرش سیستمی جایگزین روش سنتی خواهد شد و اصناف سنتی ما باید خواه یا ناخواه برای بقا و ماندن در عرضه تجارت و کسب وکار خود با تکنولوژی های روز همگام و همراه شوند.
صدیقی تاکید کرد: در دنیای اقتصادی امروز در مقطعی قرار گرفته ایم که عصر سرعت و تکنولوژی است  و برد با کسی است که بتواند با سرعت بیشتر در قالب تکنولوژی های جدید خدمات ارائه کند و برای سهولت کار مصرف کننده و کاهش هزینه و زمان بتواند روش های نوین ارائه خدمات را اجرایی کند .
وی افزود: در حال حاضر شاهد هستیم که دایره ارائه اینگونه خدمات در ایران نیز رو به افزایش است و شاید قبلا تنها منوط به فروش برخی از کلاهای تخصصی مانند لوازم آرایش یا کتاب می شد اما امروز شاهد هستیم که حتی خشکشویی ها نیز به این سمت حرکت کرده اند و لباس را درب منزل از مشتری تحویل می گیرند و قطعا در آینده نزدیک دامنه گستره این خدمات افزایش و به صنوف دیگر نیز منتقل می شود .
صدیقی تصریح کرد: اتاق اصناف ایران در مرحله اول بحث صدور مجوز  وکارشناسی این واحدها را دردستور کار قرار داده که با همکاری دستگاهای ذیربط ایین نامه های نظام صنفی آن بحث شده تا این مشاغل از شمول ایین نامه های نظام صنفی خارج نشوند و منافع مصرف کننده را نیز لحاظ کنند. مساله بعدی بحث آموزش صنوف است که در حال پیگیری آن هستیم تا با توجه به موقعیت و شرایط اتاق ها آموزش های لازم به واحدهای صنفی صورت پیذیرد.
وی افزوددر دنیای جدید هر واحد صنفی به واقع باید مجهز به سایبر شاپ باشد تا بتواند به صورت روزانه معاملات و نرخ و قیمت کالاها را در صفحه مانتیور خود مشاهده کند؛ هر واحد صنفی در کنار اخذ مجوز و پروانه خود مجوز فعالیت در فضای مجازی را نیز دریافت کند تا بتواند تغییرات دنیای فیزیکی خود را در فضای مجازی اعمال کند.
عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران با اشاره به اهمیت مساله ایجاد هلدینگ در صنوف اظهار کرد: واحدهای صنفی ما به دلیل کوچک بودن و بالا بودن هزینه های جاری و ثابتی که دارند، نمی تواند کارایی لازم را داشته باشند و هزینه تولید و ارائه خدمات برایشان گران تر از فروشگاههای مجازی و فروشگاههای زنجیره ای تمام می شود .
صدیقی افزود: ایجاد هلدینگ منجر به هم افزایی و ارتقای صنوف خواهد شد ضمن اینکه ایجاد رقابت می کند و به همین دلیل مقوله نوین سازی و ورود به کسب و کار مجازی در اولویت برنامه های هیات رئیسه قرار دارد.