صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون رییس جمهور:

با شعار دادن نمی‌توان به آمال و آرزوها رسید

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: تلاش دولت این است که با شفاف سازی بخش‌های مختلف بتواند با پیشگیری از آسیب‌های اقتصادی، برنامه‌هایش را پیش ببرد.
شهیندخت مولاوردی در شورای اداری استان اظهارکرد: انتخابات را عامل انسجام و همبستگی اجتماعی می‌دانیم که باحضور و مشارکت بی‌نظیر مردم رو به رو بود و تداوم این همبستگی و انسجام نیاز به عزم دارد.
وی افزود: باتوجه به انواع شکاف‌های ایجاد شده در سالهای گذشته در سطح جامعه، شکاف اجتماعی و اقتصادی، مجموعه سیاست‌ها، تحریم‌های ناعادلانه و سوء مدیریت شکاف‌ها را بیشتر کرده است.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه رشد پایدار اقتصادی الزاماتی دارد، تصریح کرد: رفع بیکاری، کارآفرینی و کنترل آسیب‌های اجتماعی همه از الزاماتی است ک باید در نظر گرفت. با شعار دادن و صرف معارف تئوری نمی‌توان به آمال و آرزوها رسید.
مولاوردی ادامه داد: در شرایط کنونی در بحث اقتصادی نیاز جامعه، رشد سرمایه‌گذاری و امنیت سرمایه است.
وی تاکید کرد: توسعه نامتوازن که در استان‌ها وجود دارد عدم برخورداری از امکانات، اعتبارات و امتیازات است که باید رفع شود.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه در برنامه دولت دوازدهم توان افزایی زنان در خانواده مطرح است، اظهارکرد: در بحث اقتصاد مقاومتی باید اتکاء به تولید ملی باشد و آنچه درون کشور درون کشور تولید کی شود با کیفیت بوده و مسئله کیفیت مهم و تاثیرگذار است.
مولاوردی بیان کرد: در ستاد اقتصاد مقاومتی طی دو سال اخیر مدیریت صورت گرفته برای هر استان یک وزیر را به عنوان معین معرفی کردند که تحقق سیاست‌ها را پی‌گیری می‌کنند.
وی یادآور شد: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با جدیت پیگیر می‌شود دولت به سهم خود حرکتی جدی را شروع کرده و در این چهارچوب آنچه کسب و زنان در دستور کار دولت است که باید با یک برنامه منظم باید پیش رفت.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: در واقع سیاست‌های پیش گرفته در دولت در حال احیایء بخشی از این واحدها است و ثبات اقتصادی که در این حوزه ها حاکم شده تعهد کنترل خواهد بود.
مولاوردی تصریح کرد: کارگروه‌های 17 گانه تشکیل و گزارش‌های منظم خدمت رهبری ارائه و جلسات شش ماه یکبار با حضور تمام کارگزاران نظام برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده در بحث آسیب‌های اجتماعی طی پنج سال 25 درصد کاهش را شاهد باشیم که این امر با همکاری تمام ارگان‌ها امکان‌پذیر است.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: یکی از الزامات تحقق این برنامه‌ها باید همه گروه‌ها و جناح‌های فکری و سیاسی با اتفاق نظر در کنار هم تلاش کنند و اختلاف نظرها کنار گذاشته شود.
مولاوردی افزود: در دوره دوازدهم آنچه در دستور کار است فعالیت محور بوده و در خصوص نسل جوان انتظاراتی که وجود دارد باید برآورده شود
وی اظهارکرد: در دنیایی که به سر می‌بریم که باید با واقعیت‌های آن آشنا شویم و این به این معنا نیست که باید تسلیم واقعیت‌ها شد.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: این باور وجود دارد که می‌توان امروزی زیست و دین‌دار نیز بود و این ارتباط را باید تقویت کرد تا به این باور برسیم که همه باید سعی کنیم تا ایران را بسازیم.
مولاوردی افزود: در 40 سالگی سن پختگی انقلاب است و باید از گذشته درس گرفته باشیم و قدرتی هم اگر به دست می‌آوریم برای رفع مشکلات مردم باشد.
وی اظهارکرد: در همه مسائل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی چالش هایی وجود دارد که باید برای رفع آن تلاش و برنامه داشته باشیم و دولت در این راه سکاندار است.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده  یادآور شد: تلاش دولت این است که با شفاف سازی بخش های مختلف بتواند در پیشگیری از آسیب‌های اقتصادی برنامه‌هایی را پیش ببرد.
مولاوردی با بیان اینکه سرمایه‌های فیزیکی و خدادادی در استان وجود دارد که می‌توان در جهت توسعه پایدار گام برداشت‌ افزود : با توجه به چالش‌هایی که وجود دارد، برنامه‌های لازم در جهت تحقق اقتصادی و خروج رکود ارائه شده تا به آنچه در سند چشم انداز به آن وعده داده شده است، دست یابیم.