صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

تازه‌های دنیای فناوری

تولید ربات‌های ویژه که همدم سالمندان می شوند

یک شرکت نوپای رباتیک به نام Intuition Robotics از جمع آوری بودجه 14 میلیون دلاری به منظور تولید ربات های ویژه ای خبر داد که قرار است همدم افراد سالمند شوند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس به نقل از ونچربیت، بخشی از این بودجه توسط موسسه تحقیقاتی تویوتا تامین شده و البته شرکت هایی مانند OurCrowd، iRobot، Maniv Mobility، Terra Venture Partners و Bloomberg Beta هم در این طرح مشارکت خواهند داشت.
Intuition Robotics امیدوار است با تولید این ربات ها زندگی افراد مسن از نشاط و سرزندگی بیشتری برخوردار شود. با توجه به افزایش جمعیت مسن جهان، تولید ربات های هوشمند که بتوانند با کهنسالان صحبت کنند و برخی نیازهای اولیه آنها را برآورده کنند، از اهمیت فراوانی برخوردار است.
اولین ربات تولیدی این شرکت Elliq نام دارد که دارای هوش مصنوعی بالایی است و به یک تکه مبلمان یا یک لامپ شباهت دارد و به راحتی می توان با آن گفتگو کرد. Elliq توانایی درک گفته های انسان ها و از جمله زبان بدن افراد را دارد و حتی می تواند احساسات انسان ها را نیز تشخیص دهد.
این ربات از نور و صدا در کنار صوت برای اظهار نظر وابراز احساسات بهره می گیرد و با گذشت زمان درک بهتری از نیازها و احتیاجات مالک خود پیدا می کند. زمان عرضه نهایی و قیمت این ربات هنوز اعلام نشده است.