صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در بازدید از شرکت خدمات فنی رنا و سایپادیزل:

سایپا تولیدکننده باکیفیت خودروهای سواری و سنگین است

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در بازدید از شرکت خدمات فنی رنا و سایپادیزل گفت: پرواضح است که سایپا یکی...
 از تولیدکنندگان خوب و با کیفیت صنعت خودرو در بخش خودروهای سواری و سنگین است و با توجه به خط تولید انحصاری به ویژه در بخش خودروهای سنگین، نقش سایپا در صنعت خودرو برجسته تر است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از سایپانیوز، دکتر داود محمدی رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی به همراه حجت الاسلام مهدی شیخ نماینده مردم تهران در مجلس پس از نشست با مدیرعامل خدمات فنی رنا و بازدید از بخش های فنی این شرکت و خطوط تولید شرکت سایپادیزل با بیان مطلب فوق، گفت: با توجه به بازدیدی که انجام شد، خوشبختانه قدم های خوب و مثبتی در تولید و ارائه خدمات مناسب به مشتریان فراهم شده و از این جهت جای قدردانی دارد.
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس افزود: در ارتباط با خدمات پس از فروش و ارائه خدمات فنی، ضرورت دارد سیستم بانکی همکاری های لازم را داشته باشد تا بتوانیم در ایجاد اشتغال، تولید و ارائه خدمات به مشتریان، رضایت مندی مشتریان را جلب نماییم.
وی تصریح کرد: در بازدیدی که از شرکت خدمات فنی رنا و سایپادیزل بعمل آمد خوشبختانه در این حوزه اقدامات خوبی توسط مدیران این دو مجموعه صورت گرفته و عمده تقاضاهای این مدیران حمایت از تولید بود و حمایت از تولید نیز به معنای این است که در بازسازی ناوگان فرسوده قدم های موثری برداشته شود.
محمدی تاکید کرد: این اقدام از جهات مختلف برای کشور موثر است، از جهت کاهش آلایندگی و مسایل زیست محیطی که از مسایل جدی کشور است و ناوگان های فرسوده و قدیمی با مصرف بیش از دو برابر گازوئیل صدمات غیرقابل جبرانی را در آلایندگی هوا به وجود می آورند و از این جهت باید خیلی توجه داشته باشیم و مسایل زیست محیطی امروز به عنوان یکی از چالش های جدی کشورمان خصوصا در پایتخت مطرح است.
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: برای حمایت از تولیدات داخلی در وهله اول و بیش از هر چیزی نیاز به فرهنگ سازی داریم که تعصب و همیت ملی در مردم بوجود بیاید و در مورد صنایعی که مشابه داخلی آن در کشورمان وجود دارد، از نمونه های خارجی استفاده نشود.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم برخی از کشورها به عنوان مثال آلمان و ژاپن در صنعت خودروسازی، کمتر از خودروهای آمریکایی استفاده می کنند و بیشتر تمایل دارند که از تولیدات خودشان استفاده نمایند.
وی تاکید کرد: در کشور ما استفاده از تولیدات داخلی باید فرهنگسازی شود و با توجه به اینکه آموزه های دینی ما هم به این موضوع تاکید دارد، به این سمت حرکت کنیم که از تولیدکنندگان داخلی حمایت شود.
در این بازدید حجت الاسلام مهدی شیخ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس بازدید و مشاهداتی که داشتیم تمام خودروهای سنگین سایپا به روز است و خودروهای تولیدی سایپادیزل، همزمان در کشورهای سازنده نیز تولید می شوند و این یک پشت گرمی برای استفاده از این خودروها است و امیدوارم که درصد ساخت داخل این خودروها به مرور افزایش یابد.
شیخ افزود: باید دیدمان وسیع باشد و نه تنها به فکر افزایش درصد ساخت داخل این خودروها باشیم بلکه به سمت طراحی در صنعت خودرو پیش برویم و حلقه مفقوده صنعت خودروی کشور، طراحی محصول است که اگر بتوانیم طراحی محصول را جدی تر دنبال کنیم، می توانیم خودروهای جدید را خودمان طراحی نموده و تولید کنیم و منتظر طراحی دیگران نباشیم.
وی تاکید کرد: البته در موضوع طراحی خودرو می توانیم از شرکت های خارجی هم کمک بگیریم مهم این است که تکنولوژی طراحی محصول وارد کشورمان شود و زمانی که این اتفاق بیفتد ما می توانیم در منطقه، مرکزی برای تولیدات و صادرات این خودروها باشیم و به تبع آن اشتغال زیادی  فراهم خواهد شد و ارزآوری زیادی بهمراه خواهد داشت و تولید داخلی افزایش می یابد و همه اینها مانند یک زنجیره بهم وابسته است و باید تلاش کنیم که زنجیره تولید خودرو را تکمیل نماییم و مبانی زنجیره تولید خودرو، کیفیت، رضایت مندی مشتریان و مشتری مداری است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با مثبت ارزیابی کردن عمکرد سایپا تصریح کرد: عملکرد سایپا علاوه بر کمیت، کیفیت را نیز به همراه داشته و خودروهای با کیفیت کشور از محصولات گروه سایپا هستند و این موضوع نشان دهنده آن است که مدیران سایپا همیشه به دنبال ارتقای کیفیت هستند و اما نکته ای که می تواند منشا تحول در صنعت خودروسازی کشور شود این است که بیشتر به ارتقای کیفیت و افزایش فناوری به جای کمیت بپردازیم و اگر این اتفاق بیفتد ان شاالله آینده خوبی برای صنعت خودرو داخلی رقم خواهد خورد.