صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرعامل شرکت آبفای کردستان:

19 پروژه از محل تبصره 3 در حاشیه شهرهای کردستان در حال اجرا است

مدیرعامل شرکت آبفای کردستان گفت: 19 پروژه به مبلغ بیش از 3 میلیارد و 50 میلیون تومان از محل تبصره 3 در محلات و نواحی حاشیه شهرهای استان در حال اجرا است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، مهندس «محمدحسین محمدی» اظهار داشت: یکی از این پروژه ها اصلاح شبکه آب نواحی الحاقی سنندج با اعتبار حدود 89 میلیون تومان است.
وی افزود: پروژه شبکه جمع آوری فاضلاب محلات حسن آباد سنندج به مبلغ 137 میلیون تومان، پروژه اصلاح شبکه آب محلات نایسر سنندج با اعتبار  134 میلیون تومان، طرح شبکه جمع آوری فاضلاب محلات حسن آباد سنندج با اعتبار 188 میلیون تومان، خط انتقال برگشت مخزن مهر 2 به حسن آباد سنندج با اعتبار 316 میلیون تومان از دیگر طرح های در دست اجرا از محل تبصره 3 در شهر سنندج هستند.
مدیرعامل شرکت آبفای کردستان تصریح کرد: پروژه خط انتقال آب بهاران و احداث 5 باب حوضچه به مبلغ 64 میلیون تومان، اصلاح شبکه آب نایسر(منطقه 2) سنندج به مبلغ 82 میلیون تومان، اصلاح شبکه آب زون غربی حسن آباد سنندج با اعتبار 147 میلیون تومان، اصلاح شبکه آب منطقه یک سنندج به اعتبار 160 میلیون تومان، اصلاح شبکه آب زون شرقی حسن آباد سنندج با اعتبار 152میلیون تومان، شبکه جمع آوری فاضلاب نایسر(پارت 2) به مبلغ 203 میلیون تومان و توسعه شبکه جمع آوری فاضلاب نایسر(پارت1) به مبلغ 238 میلیون تومان از دیگر طرحهایی هستند که از محل این تبصره برای اجرا در نواحی حاشیه شهر سنندج تآمین اعتبار شده اند.
 محمدی یادآور شد: همچنین از محل تبصره 3 در محلات حاشیه سایر شهرهای استان نیز طرح هایی تعریف شده است که از آن جمله پروژه اصلاح شبکه توزیع آب مریوان با اعتبار 105 میلیون تومان، ساخت و بازسازی حوضچه و منهول مریوان و کانی دینار به مبلغ 129 میلیون تومان و استانداردسازی 300 فقره انشعاب آب مریوان به مبلغ حدود 39 میلیون تومان است.
وی افزود: در شهر کامیاران نیز دو پروژه اصلاح شبکه فاضلاب به مبلغ 447 میلیون و اصلاح شبکه آب شهر به مبلغ حدود 227 میلیون تومان از محل تبصره 3 تامین اعتبار شده است.
به گفته  محمدی در شهرهای بیجار و دهگلان نیز پروژه های اصلاح شبکه آب شهر به مبلغ 65 و 128 میلیون تومان از محل این تبصره تامین اعتبار شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان در پایان گفت: پروژه های اصلاح شبکه آب منطقه یک سنندج و اصلاح شبکه جمع آوری فاضلاب مریوان در مرحله انتخاب پیمانکار و پروژه ساخت و بازسازی حوضچه و منهول کامیاران هم در دست اقدام قرار دارد.
گفتنی است تبصره 3 قانون ایجاد تسهیلات برای توسعه طرحهای فاضلاب و بازسازی شبکه های آب شهری، با دریافت مبالغی در قبوض آب از مشترکان به شرکتهای آب و فاضلاب اجازه می دهد با هماهنگی شوراهای شهر از محل این مبالغ پروژه های اساسی و زیرساختی در محلات حاشیه شهرها اجرا شود.