صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس سازمان بسیج زنان کشور

جشن مردمی عفاف و حجاب در530 نقطه کشور برگزار می شود

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشورگفت: جشن‌ های بزرگ مردمی عفاف و حجاب با حضور میلیون ‌ها نفر با عنوان صیانت ازحریم خانواده 21 تیرماه در 530 نقطه از کشور برگزار می‌ شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، مینو اصلانی در نشست خبری تشریح برنامه ‌های هفته عفاف و حجاب از 17 تا 23 تیرماه با شعارحیا، عفاف،حجاب، ندای فطرت، تعالی جامعه، افزود: همچنین برنامه‌ های ویژه عفاف و حجاب به صورت جهانی و در 70 کشور برگزار می ‌شود.
وی اضافه کرد: برپایی نمایشگاه با موضوع عفاف وحجاب با عنوان جواهرانه، راه اندازی پویش ‌های مردمی در راستای دفاع از حریم خانواده با عنوان « من خانواده را دوست دارم»، راه اندازی خیمه‌ های معرفتی و ایستگاه غصه گویی با موضوع نهادینه سازی عفاف و حجاب در بوستان ‌ها از جمله برنامه های این هفته است.
وی اظهارداشت: برگزاری مسابقه عکس نوشته نیز در فضای مجازی با محوریت عفاف و حجاب،‌ برپایی نمایشگاه‌ ها و فروشگاه ‌های عرضه پوشاک عفاف و حجاب و پاسخ به شبهات و مشاوره‌ های مذهبی در امکان عمومی و نشست‌ های اقناع ‌سازی با موضوع تقویت هویت عفت ‌مداری بین آحاد مختلف مردم از دیگر برنامه های هفته عفاف و حجاب است.
اصلانی ارائه مشاوره ‌های حقوقی خانواده به صورت رایگان در تعدادی از فرهنگسراهای تهران، تقدیر از فروشندگان محجبه پوشاک توسط بسیج اصناف، ارسال پیامک تبلیغی عفاف و حجاب از سوی بسیج مهندسین صنعت، مصاحبه با صاحب نظران اقلیت ‌های دینی درباره جایگاه عفاف و حجاب در ادیان توسط بسیج رسانه، راه اندازی کانال تلگرامی ریحانه و اعزام کاروان سفیران فرهنگی به هفت استان به منظور بازخوانی قیام مسجد گوهرشاد از را دیگر برنامه‌ های این هفته عنوان کرد. 
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: برگزاری کارگاه تخصصی عفاف و حجاب از دیدگاه نور‌و‌بیولوژی، نشست بررسی و تحلیل نقش هنر و سینمای جهان بر روند عفاف عمومی و هم اندیشی راه‌ های ترویج عفاف و حجاب در 19 تیرماه و میزگرد علمی تاثیر عفاف و حجاب بر سلامت روان نیز 20 تیرماه از سوی بسیج جامعه پزشکی کشور برگزار می‌ شود. 
اصلانی بزرگداشت دو هزارشهید واقعه گوهرشاد و نصب یادمان شهدای این واقعه را در مشهد مقدس از دیگر برنامه‌ ها بیان کرد و افزود: مراسم تجلیل از شهیده مروه شروینی، عطر افشانی مزار شهدا و به ویژه شهدای زن، برگزاری جشن وقار و افتخار نیز در این هفته برگزار می شود.
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور ارائه آموزش به خانواده ‌ها را از جمله برنامه‌های محوری این سازمان برشمرد و گفت: یکی از راهکارهای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب حضور در فضای مجازی و تبلیغ در این باره است به همین دلیل تبلیغات، فرهنگ سازی و نشر عکس نوشته در صدد ترویج این فرهنگ الهی در فضای مجازی صورت می گیرد.
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ارزیابی شما از تاثیرگذاری برنامه‌های ارائه شده برجامعه غیرمعتقد به حجاب چیست، گفت: دربرابرهجمه سنگین فرهنگی پیش روی باید تا حد ممکن به دفاع بپردازیم در این راستا نیز تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم. اما به تنهایی نمی‌توان در این زمینه کار کرد و راه به جایی برد که مصوبات زیادی درحوزه عفاف و حجاب تصویب شده که از سوی دستگاه‌های مختلف عملیاتی نمی‌شود.
سردارپاسدارعلی فضلی درابتدای سخنان خود به تعبیرات رهبرمعظم انقلاب درسال‌ های اخیر درمورد فعالیت ‌های دشمن اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب بارها از فعالیت ‌های دشمن با عنوان هجمه فرهنگی، شبیخون فرهنگی، براندازی فرهنگی، ناتوی فرهنگی و جنگ نرم یاد کردند.
وی اظهارداشت: این نشان می ‌دهد که دشمن امروز جنگ نرم خود را با محوریت اندیشه‌ها، تفکرات و فرافکنی‌های قدرت‌های رسانه‌ای همراه کرده و به تضعیف و تردید در ارزش عفاف و حجاب به عنوان یک آئین الهی می‌پردازد. 
فضلی با بیان اینکه حجاب نه تنها دراسلام بلکه در سایرادیان نیزمورد توجه بوده است، گفت: امسال برنامه‌ های خود را با کیفیت‌تر از سال‌های پیش اجرایی خواهیم کرد به نحوی که شاهد برگزاری اجتماع پاسداری ازعفاف و حجاب در 400 نقطه در کشور به صورت خانوادگی و همچنین اجرای برنامه‌های مشترک با سایر ادیان و کشورها خواهیم بود.