صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

برزیل و فرانسه در فینال لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۷

در ادامه رقابت های لیگ جهانی والبیال ۲۰۱۷ و از مرحله نیمه نهایی، تیم های برزیل و فرانسه با پیروزی بر حریفان راهی دیداد پایانی شدند.
در ادامه مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۷ و از مرحله نیمه نهایی، تیم‌های برزیل و آمریکا از ساعت ۲۲:۳۵ در استادیوم باشگاه فوتبال کوریتیبا به مصاف هم رفتند و در پایان پر افتخارترین تیم تاریخ لیگ جهانی توانست با حمایت‌های هواداران خودی سه بر یک آمریکا را از پیش رو بردارد.
شاگردان دال زاتو دیشب (جمعه) با کسب پیروزی بر آمریکا موفق به صعود به فینال شدند و امیدوارند بتوانند با کسب پیروزی در این دیدار تعداد قهرمانی‌هایشان در لیگ جهانی را به عدد ۱۰ برساند. 
از سوی دیگر روسیه که کمتری کسی فکر می‌کرد موفق شود تا به این مرحله خود را بالا بکشد در برابر سلسائو و مقابل تماشاگران حریف کاری سخت در پیش داشت و با وجود پیروزی در ست دوم نتوانستند بر قهرمان المپیک پیروز شوند و باید در دیدار رده بندی به مصاف کانادا برود.
تیلور ساندر هرچند با کسب ۲۰ امتیاز به عنوان امتیازآورترین بازیکن میدان معرفی شد اما این درخشش نیز برای برد شاگردان جان اسپارو کافی نبود. در مقابل والاس دسوزا هم با کسب ۱۸ امتیاز و لوکاس سات کمپ با کسب ۱۳ امتیاز در رده های بعدی ایستادند.
ست های این بازی با نتایج ۲۵ بر ۲۰، ۲۳ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۱۹ به سود برزیل پایان یافت.
در آخرین دیدار مرجله نیمه نهایی، از ساعت ۱:۱۰ بامداد تیم ملی فرانسه رو در روی تیم این روزها آماده کانادا رفت و با ارائه عملکردی بهتر مدفق شد شاگردان استفان آنتیگا را سه بر یک از پیش رو بردارد  و همانند سال ۲۰۱۵ راهی دیدار پایانی شود. 
در پایان این جدال حساس، کانادا با خلق شگفتی پای به این مرحله گذاشته بود نتوانست درخششش را ادامه دهد و با قبول شکست سه بر یک در دیدار ماقبل فینال رویای قهرمانی در لیگ جهانی را به فراموشی سپرد.
خروس ها نیز موفق شدند با هدایت استفان تیلیه در یک بازی برتر، کانادا را مغلوب کنند و با صعود به دیدار پایانی به دنبال کسب دومین مدال طلای خود باشند
اروین انگاپت با کسب ۲۴ امتیاز عنوان امتیاز آورترین بازیکن میدان را کسب کرد و در کنار استفان بویر با ۱۶ امتیاز نقش مهمی در پیروزی فرانسوی ها داشتند. در مقابل درخشش جان‌گردون پرین و شارون ورنون با کسب ۱۵ و ۱۴ امتیاز نیز برای پیروزی کانادا کافی نبود.
ست‌های این دیدار با نتایج ۲۵ بر ۱۹، ۲۲ بر ۲۵، ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۲۱  به سود فرانسه پایان یافت.
در ادامه رقابت های لیگ جهانی ۲۰۱۷، تیم های برزیل و فرانسه برای کسب عنوان قهرمانی از ساعت ۶:۳۵ صبح روز یک شنبه در فینال و برای کسب مدال طلا به مصاف هم‌ می روند.