صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

ستاری در بازدید از پارک فناوری سیستان و بلوچستان:

توسعه پارک‌های فناوری در استان‌ها از برنامه‌های ویژه دولت است

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در بازدید از پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان گفت: توسعه پارک‌های علم و فناوری در استان‌ها از برنامه‌های ویژه دولت است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سورنا ستاری در این بازدید از نزدیک با اختراعات و پژوهش‌های دانشجویان و مخترعین سیستان و بلوچستان آشنا شد.
معاون رئیس‌جمهور در این بازدید ضمن ابراز خرسندی از توسعه علم و پژوهش در سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان با ابداعات و اختراعات مخترعین خود امروز از استان‌های شاخص کشور محسوب می‌شود.
وی گفت: توسعه پارک‌های علم و فناوری در استان‌ها و حمایت از اختراعات از برنامه‌های ویژه دولت است.
دکتر ستاری اظهار کرد: باید جهت‌گیری اقتصادی در سیستان و بلوچستان به سمت اقتصاد دانش‌بنیان شکل بگیرد؛ چراکه این استان با داشتن مراکز علمی قوی این پتانسیل را دارد.
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: استانداردسازی ایده‌ها و مالکیت فکری دو مؤلفه و بلکه پایه‌های اساسی در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان محسوب می‌شوند.
دکتر ستاری در سفر یک‌روزه خود به زاهدان، در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان حضور یافت و بازدیدی نیز از پارک علم و فناوری استان داشت و همچنین قرار است در نشست با دانشگاهیان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان نیز شرکت کند.