صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل راه‌آهن خراسان خبر داد:

رشد ۱۶ درصدی ترانزیت از مرز سرخس با اعمال تخفیف ۱۵ تا ۵۰ درصدی

مدیرکل راه‌آهن خراسان گفت: عطای تخفیفات ۱۵ تا ۵۰ درصدی در تعرفه حمل کالاهای ترانزیتی مرز سرخس، شاهد رشد ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‌ایم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران؛ محمد هادی ضیایی مهر گفت: ۲۰۵ هزار تن بار ترانزیتی در سه ماهه نخست سال جاری از طریق مرز ریلی سرخس حمل شده که دارای سهم ۷۲ درصدی از کل ترانزیت ریلی کشور است. همچنین با اعطای تخفیفات ۱۵ تا ۵۰ درصدی در تعرفه حمل کالاهای ترانزیتی مرز سرخس، شاهد رشد ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‌ایم.
وی افزود: در سه ماهه نخست امسال، از میزان بار حمل شده ۶۵ هزار تن آن محموله کود شیمیایی بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵۰ درصد افزایش داشته است.
ضیایی‌مهر عنوان کرد: ۶۶ هزار تن از این بار گوگرد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷۵ درصد رشد داشته و سایر کالاهای ترانزیتی حمل شده از مرز سرخس پنبه و مواد شیمیایی و عمده مبادی آن کشورهای ازبکستان، ترکمنستان و تاجیکستان است.
مدیر کل راه آهن خراسان در خصوص کاهش زمان سیر بارهای ترانزیتی در کریدور سرخس-بندرعباس گفت: در راستای افزایش رضایت مشتریان و صاحبان کالا، با برقراری قطارهای باری برنامه ای و همچنین مستقیم در این مسیر، زمان سیر از یک هفته به ۵۳ ساعت کاهش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت راهبردی وترانزیتی کشور، می توان فرصتها و مزیت های زیادی را برای ترانزیت کشور در نظر گرفت و البته بهره برداری درست و به موقع از این فرصت‌ها و همچنین انجام سرمایه گذاری لازم و تبلیغات گستردۀ همزمان می تواند در بهره برداری اثربخش از موقعیت جغرافیایی و منحصر به فرد ترانزیتی کشور موثر باشد.
ضیایی‌مهر یادآور شد: نحوه بهره برداری از این مزیتها و فرصت‌ها و برقراری ارتباط حمل و نقلی با کشورهای هدف می تواند نقش برجسته ای در تسهیل تجارت میان آسیا و اروپا و کشورهای منطقه و توسعه ترانزیت در نتیجه ارز آوری برای کشور، ایفا کند.