صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان خبر داد:

ثبت 3 میلیون و 800 هزار شب اقامت در مازندران طی تعطیلات عید فطر

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان مازندران از اقامت بیش از3 میلیون و 800 هزار مسافر در ایام تعطیلات خبر داد.
دلاور بزرگ نیا اظهار کرد: بر اساس آمار به دست آمده بیش از سه میلیون و 800 هزار مسافر در ایام تعطیلات از 4 تا هفتم تیرماه وارد مازندران شدند که بسیاری از آنها تمایل به اقامت در نوار ساحلی داشتند.
وی یادآورشد: امسال توزیع متوازنی در ورود گردشگران در نوار ساحلی از بابلسر تا رامسر وجود داشته و با اینکه میزان اقامت در نوارساحلی به مراتب چشمگیرتر بوده اما شرق و مرکز استان نیز از ورود گردشگران بی نصیب نمانده است.
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان مازندران با اشاره به کمبود فضای اقامتی رسمی در استان مازندران به نسبت مسافران شب اقامت تصریح کرد: درحال حاضر 50 هزارتخت رسمی در استان وجود دارد و خانه مسافرها، زائرسراها، کمپ‌های اقامتی و مدارس به منظور اسکان مسافران به کمک آمدند تا نیاز اسکان گردشگران برطرف شود. همچنین با همکاری شهرداری ها و بهره گیری از فضاهای پارک ها موجب شده تا برخی از گردشگران بتوانند به راحتی در این فضاها اقامت کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان اظهارکرد: پیش بینی می شود ورود حجم زیاد گردشگران به استان مازندران تا پایان تابستان همچنان با رونق بسیار خوبی ادامه داشته باشد و به همین منظور نهایت تلاش را برای خدمات رسانی مناسب به گردشگران ورودی به استان انجام می‌دهیم.
وی با اشاره به آماده باش نیروی ستاد تسهیلات سفر استان گفت: رصد فعالیت های خدماتی و رفاهی در سراسر استان مازندران توسط کارشناسان و بازرسان مربوطه اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران در طول ایام تابستان صورت می گیرد و با متخلفان برخورد جدی می‌شود.