صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

سه پیشنهاد بخش خصوصی صنعت کشتیرانی به نعمت‌زاده

بخش خصوصی فعال در صنعت کشتیرانی سه پیشنهاد را برای ترغیب کشتیرانی‌های بخش خصوصی به وزیر صنعت، معدن و تجارت ارائه کرد.
از طرف بخش خصوصی فعال در صنعت کشتیرانی کشور سه پیشنهاد به منظور ترغیب کشتیرانی‌های بخش خصوصی به محمدرضا نعمت‌زاده- وزیر صنعت، معدن و تجارت- ارائه شد تا در صورت موافقت با این موارد بتوان شاهد تغییراتی در این بخش و نیز ترغیب بخش خصوصی در صنعت کشتیرانی کشور بود.
اولین پیشنهاد مربوط به ایجاد امتیاز در به کارگیری شناورهای ساخت داخل و خدمه ایرانی نسبت به شناورهای خارجی با خدمه خارجی در مناقصات اجاره شناورهاست. موردی که قطعا بخش خصوصی در جهت حمایت از تولید داخل و به کارگیری از منابع و نیروهای انسانی داخلی به آن تاکید دارد.
دومین بند پیشنهادی ایجاد تفاوت در مالیات و بیمه قراردادهای اجاره شناورهای ساخت داخل نسبت به شناور و شرکت‌های خارجی است. این مورد هم همانند مورد قبلی قطعا با نگاهی حمایتی نسبت به تولیدات داخلی و نیز شرکت‌ها و فعالان ایرانی بخش کشتیرانی کشور خواهد بود.
سومین مورد پیشنهادی توسط بخش خصوصی برای ترغیب کشتیرانی‌های بخش خصوصی حذف مطالبه ۳۰ تا ۵۰ درصدی ضمانت ملکی علاوه بر ترهین شناور و آورده نقدی متقاضی توسط بانک‌ها برای اخذ تسهیلات ساخت است.
این سه بند پیشنهادی توسط کشتیرانی بخش خصوصی به وزیر صنعت، معدن و تجارت ارائه شد تا در جهت ترغیب کشتیرانی بخش خصوصی داخلی نسبت به آن اقدام شود. مسئله‌ای که قطعا به دلیل رقابت بین فعالان داخلی و خارجی صنعت کشتیرانی نیازمند نگاهی ویژه توسط دستگاه‌های دولتی است تا از این طریق بتوان با حمایت از منابع و نیروهای انسانی در داخل کشور با محصولات و خدمات وارداتی رقابت کرد.