صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

تلاش دولت برای توسعه و آبادانی استان کرمانشاه با اجرای 84 پروژه عمرانی

روند توسعه و آبادانی استان مرزی کرمانشاه با اجرای 84 پروژه بزرگ زیربنایی در بخش های مختلف اکنون در دست اجراست و براساس اعلام مسئولان بخشی از این پروژه ها به تدریج از تابستان امسال به بهره برداری می رسد و...
می تواند به تسریع در روند توسعه استان شتاب ببخشد.
دولت تدبیر و امید در چهار سال اخیر به ترتیب اولویت و نیازهای استان کرمانشاه که بیشتر در زمینه زیربنایی و زیرساخت ها است اقدام به تعریف، طراحی و اجرای پروژه های عمرانی کرده است که افتتاح و بهره برداری از این طرحها راه را برای توسعه هرچه بیشتر این استان هموارتر می کند. 
در میان 84 پروژه عمرانی استان، ساخت و توسعه راه ها، ساخت و توسعه بیمارستان ها، سدسازی، آبرسانی، تصفیه خانه های آب و فاضلاب، سالن های ورزشی و دانشکده های آموزشی به چشم می خورد. 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت که این تعداد پروژه با سرعت بسیار خوبی در حال اجراست و تعداد زیادی از آنها را در سال 96 به بهره برداری خواهد رسید. 
مجتبی نیک کردار با بیان اینکه از این 84 پروژه 60 مورد آن جزو مصوبات سفر سال 95 رئیس جمهوری به استان کرمانشاه است که 12 هزار و 295 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای آنها اختصاص یافته است.
وی به 24 پروژه باقی مانده از مجموع پروژه های عمرانی استان اشاره کرد و گفت: این پروژه ها از ابتدای دولت تدبیر و امید در استان شروع شده و اکنون با سرعت خوبی در حال اجراست و تلاش می کنیم در زمان در نظر گرفته شده آنها را به پایان برسانیم.
او توسعه و بهسازی راه ها، توسعه بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی، آبرسانی به شهرها و روستاها، ایجاد تاسیسات فاضلاب و تصفیه آب و همچنین سدسازی را از جمله مهمترین پروژه های عمرانی در دست اجرای استان نام برد و اظهار کرد که با بهره برداری از این پروژه ها بخش زیادی از مشکلات مردم استان در این بخش ها برطرف می شود.
او توسعه مراکز آموزش عالی و فنی و حرفه ای، اجرای طرح های گردشگری، ساماندهی ورودی شهرهای استان، پروژه های عمران شهری و گازرسانی را از دیگر پروژه های در دست اجرا در استان کرمانشاه نام برد و افزود: بیشتر این پروژه زیربنایی و اساسی است و می تواند به ایجاد تحول در بخش های مختلف استان کمک کند.
او تمام تلاش مجموعه مدیریتی استان کرمانشاه را تسریع در روند توسعه استان و رفع مشکلات مردم ذکر کرد و گفت: مسئولان ارشد استان به ویژه استاندار و معاونان او با جدیت روند اجرای پروژه ها را با دقت رصد می کنند و تلاش همه ما اتمام این پروژه ها در کمترین زمان ممکن است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در ادامه محدودیت های مالی و اعتباری را یکی از مهمترین مشکلات در راستای اجرای پروژه های عمرانی در استان در سال های گذشته ذکر کرد و گفت: اگر امروز می بینیم مدت زمان اجرای برخی از پروژه ها مقداری طول کشیده ناشی از نبود بودجه و مشکلات ناشی از مشکلات اقتصادی کشور است.
نیک کردار با بیان اینکه با تلاش های دولت در سال 95 شاهد گشایش در وضعیت مالی و اعتباری کشور هستیم، افزود: تخصیص بودجه به اعتبارات استان نسبت به گذشته بهتر شده و امیدواریم بتوانیم با تلاش همه مسئولان ، پروژه ها را به بهره برداری برسانیم و مردم استان را از برکات این تعداد طرح های مهم برخوردار کنیم.
استان کرمانشاه حدود 2 میلیون تن جمعیت دارد که از این تعداد 586 هزار و 621 نفر در 2 هزار و 622 روستا سکونت دارند.