صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

شروع آزمایش خودروهای خودران اپل

اپل در حال توسعه‌ی فناوری‌های مرتبط با خودروهای خودران و آماده کردن آن‌ها برای عرضه تا چند سال آینده، با همکاری شرکت هرتز است.
اپل تعدادی اتومبیل برای آزمایش فناوری‌های خودران از هرتز کورپوریشن اجاره کرده است. هرتز کورپوریشن مالک شبکه‌ی گسترده‌ای از مراکز اجاره‌ی اتومبیل به شمار می‌رود.
اپل مدتی پیش مجوزهای لازم برای آزمایش خودروهای خودران را از دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا دریافت کرده است از این رو شروع آزمایش عملی تکنولوژهای خودران توسط آنها چندان هم دور از ذهن نیست. هنوز آزمایش خودران‌های اپل در جاده‌های ایالتی آمریکا آغاز نشده است با این حال همکاری جدید این شرکت با هرتز و کرایه اتومبیل‌ از این شرکت، گمانه‌زنی‌ها را در مورد شروع آزمایش‌های میدانی این فناوری افزایش داده است.
تقریبا ده روز پیش، تیم کوک برای اولین بار و به صورت رسمی از تمرکز روی بخش خودروهای خودران سخن گفت و این بخش را مادر تمام پروژه‌های هوش مصنوعی لقب داد.
با توجه به گزارش بلومبرگ از دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا، اپل تعداد لکسوس RX450h از هرتز کرایه کرده است. برخی منابع خبری تعداد خودروهای دریافتی برای آزمایش نرم‌افزار خودران اپل را ۶ خودرو اعلام کرده‌اند.