صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

گزارش رویترز نشان می دهد

حرکت نفت در سراشیبی کاهش قیمت

قیمت‌های نفت روز چهارشنبه در پی گزارشی که افزایش ذخایر نفت و بنزین آمریکا را نشان داد و نگرانی‌ها نسبت به تداوم روند اشباع عرضه جهانی...
 را تشدید کرد، ثابت یا رو به کاهش بودند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، نفت برنت که قیمت پایه بازار بین المللی است، در ۴۶.۶۷ دلار در هر بشکه ایستاد که نزدیک به قیمت نهایی معاملات سه شنبه بود.
نفت وست تگزاس اینترمدیت ۸ سنت یا ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۴۴.۱۶ دلار در هر بشکه رسید.
هر دو قیمت پایه هفته گذشته برای پنجمین هفته متوالی کاهش پیدا کردند و قیمت‌ها اکنون در پایین‌ترین سطح ۱۰ ماه گذشته قرار دارند. قیمت‌های نفت با وجود تلاش‌های تولیدکنندگان جهان به رهبری اوپک برای کاهش ۱.۸ میلیون بشکه در روز، همچنان حدود ۲۰ درصد از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون کاهش نشان می‌دهد.
آمار موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۳ ژوئن، به میزان ۸۵۱ هزار بشکه افزایش یافت و به ۵۰۹.۵ میلیون بشکه رسید. در حالی که تحلیلگران پیش بینی کرده بودند میزان ذخائر ۲.۶ میلیون بشکه کاهش پیدا کند. در حالی که فصل رانندگی تابستانی آمریکا چند هفته پیش آغاز شده، آمار نشان داد ذخایر بنزین به میزان ۱.۴ میلیون بشکه افزایش یافته است.
بر اساس گزارش رویترز، رشد ذخایر آمریکا نشان می‌دهد با وجود تلاش‌های اوپک برای محدود کردن تولید، عرضه جهانی همچنان گسترده مانده است. بیکر هیوز روز جمعه اعلام کرد شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا برای بیست و سومین هفته متوالی افزایش یافته است. با این‌همه برخی از تحلیلگران می‌گویند قیمت‌های نفت احتمالا به کف رسیده است و افزایش خواهد یافت.