صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مرکز روابط عمومی وزارت نیرو اعلام کرد:

جیره‌بندی آب در خوزستان صحت ندارد

مرکز روابط عمومی وزارت نیرو اعلام کرد: خبرمنتشر شده به نقل از استاندار خوزستان درباره جیره‌بندی آب در شهرهای این استان ، صحت ندارد و توسط استاندار نیز تکذیب شده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا, دیروز برخی از رسانه‌های محلی و شبکه های مجازی استان خوزستان خبری به نقل از استاندار این استان درباره کمبود آب شرب و لزوم جیره‌بندی آب در مناطق مختلف این استان منتشر شد که این خبر بلافاصله از سوی استاندار خوزستان تکذیب شده است.
بر اساس اعلام این مرکز، برای تابستان امسال هیچگونه نگرانی برای تامین آب شرب خوزستان وجود ندارد و با اقداماتی همچون اجرای سه طرح بزرگ آبرسانی در این استان و تجهیز تصفیه خانه های آب به برق اضطراری، تمامی تمهیدات لازم برای تامین آب شرب در تابستان اتخاذ شده است.
در ادامه این اطلاعیه، وزارت نیرو از مردم شریف خوزستان تقاضا دارد اخبار و اطلاعات را از مجاری خبر رسمی پیگیری کنند و به اخباری که در شبکه های اجتماعی به قصد بر هم زدن آرامش و امنیت روانی مردم منتشر می شود، توجه نداشته باشند.
در این اطلاعیه تاکید شده است هیچکدام از شهرهای خوزستان مشکل تامین آب شرب نداشته و هیچ برنامه‌ای برای سهمیه‌بندی آب در استان نیز وجود ندارد.
**تامین آب شرب تمامی مشترکان در تابستان
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در این مورد گفت: وزارت نیرو هیچ برنامه ای برای جیره بندی در خوزستان ندارد و با طرح‌های اجرا شده در این استان، آب شرب تمامی مشترکان خوزستانی تامین می‌شود.
حمید رضا جانباز اضافه کرد:هیچ‌گونه سهمیه بندی پیش بینی شده و یا از قبل برنامه ریزی شده برای استان خوزستان وجود ندارد و آب مورد نیاز تمامی مشترکان خوزستانی در تابستان تأمین می‌شود.
وی افزود: با توجه به افزایش دما در بیشتر نقاط خوزستان و شهر اهواز، مصرف آب در این استان بسیار بالا است و وزارت نیرو در استان خوزستان طرح‌های متعددی را برای تامین آب شرب اجرا کرده یا در حال اجرا دارد، بر همین اساس تلاش کرده‌ایم با برنامه ریزی‌ها و اقدامات لازم، آب شرب مورد نیاز به‌ویژه در تابستان جاری تأمین شود.
جانباز با اشاره به اینکه با افزایش دما و افزایش مصرف برق ممکن است نوسانات برقی در استان ایجاد شود و این یک امر طبیعی است، افزود: برای جلوگیری از هرگونه مشکل احتمالی، تصفیه‌خانه‌های خوزستان به مولدهای اضطراری تجهیز شده است که در مواقع ضروری وارد مدار می‌شوند و مردم با مشکل قطعی آب مواجه نشوند.
وی سپس به مصوبه دولت در خصوص طرح‌های بلند مدت و کوتاه مدت استان خوزستان که چندی پیش ارائه و به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت اشاره کرد و افزود: برنامه وزارت نیرو در طرح‌های بلند مدت به این صورت است که تمامی شهرهای استان خوزستان به منابع آب پایدار وصل شوند.
مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور ادامه داد: این پروژه در قالب سه طرح بزرگ آبرسانی قدیر، آبرسانی شمال شرق، آبرسانی جنوب شرق است که مستندات آن به سازمان برنامه و بودجه ارائه شده تا این طرح‌ها به موازات هم اجرایی شوند و مناطقی که در حاشیه رودخانه‌ها هستند، تصفیه خانه‌ها در این مناطق وارد مدار هستند.
وی با اشاره به اینکه گرمای امسال بی سابقه است ولی وزارت نیرو تلاش می‌کند تا توزیع مناسب آب در تمام استان انجام شود، تصریح کرد: در طرح‌های تامین آب بخش‌هایی از حاشیه شهر اهواز که دارای انشعاب‌های غیر مجاز هستند نیز مورد سرویس دهی قرار می‌گیرند تا مردم در این گرمای شدید دچار مشکل نشوند.
وی افزود: با توجه به طول زیاد شبکه توزیع آب، گاهی اوقات ممکن است حوادث و اتفاقات روزانه باعث قطعی‌های موقت که جزو خصوصیات هر شبکه ای است ایجاد می‌شود که سریعاً مورد ترمیم قرار می‌گیرد.