صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

به مناسبت برگزاری جشن های گلریزان

رهبر انقلاب از تلاش‌های ستاد دیه تقدیر کرد

ستاد دیه با اشاره به تقدیر رهبری از عملکرد این ستاد وخیرین درراستای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در ماه رمضان، اعلام کرد: با برگزاری بیش از ۳۰۰ جشن گلریزان، زمینه آزادی ۲هزار زندانی فراهم شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی ستاددیه کشور، ماه ضیافت الهی مردم نوعدوست ایران اسلامی میزبان برگزاری بیش از ۳۰۰ همایش گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری بودند که از این محل، با جمع‌آوری مبلغی معادل ۶۰۰ میلیارد ریال، زمینه استخلاص ۲ هزار زندانی واجد شرایطی که نه بر حسب سوء‌نیت مجرمانه بلکه به دلیل وقوع یک اتفاق ناخواسته روانه حبس شده بودند، فراهم گردید.
رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید سعید فطر، با اشاره به این اقدام خداپسندانه، ضمن بیان کارهای ارزشی صورت گرفته در ماه رمضان فرمودند: روزه‌داری در روزهای گرم، حضور چشمگیر جوانان در محافل پر شور معارفی و قرآنی، برپایی سفره‌های ساده افطاری در مساجد و محلات، تأمین هزینه‌های درمان نیازمندان و کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد از جمله نشانه‌های فضای معنوی در این ماه و زمینه‌ساز پیمودن راه‌های دشوار در روزهای پیش‌رو است که باید این ذخایر معنوی را قدر دانست.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مصلای امام خمینی (ره) تصریح کردند: کمک به آزادی زندانیانی که جرایم غیرعمد داشتند و نیاز داشتند به کمک مالی. در این راستا کمک‌های زیادی مردم کردند و این کارها انجام گرفت. این ماه رمضانی که با این خصوصیات بر مردم می‌گذرد، به معنای واقعی کلمه ماه رمضان مبارکی است.
علاوه بر حمایت‌های معنوی رهبر فرزانه انقلاب از فعالیت‌های ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به آزادی زندانیان نیازمند، معظم‌له هرساله چند روز پیش از برگزاری جشن گلریزان ستاد دیه کشور با بذل کمک‌های ارزشمندشان چراغ این آیین سنتی را روشن کرده و می‌کنند که امسال هم طبق این سنت حسنه، ایشان با اهدای مبلغ ۳۱۳ میلیون تومان آغاز سی‌امین آیین گلریزان ستاد مرکز را کلید زدند.
گفتنی است، ستاد دیه به عنوان تنها متولی آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در کشور، از بدو تاسیس خود در سال ۶۹ با کمک‌های مردمی و مساعدت‌های مسئولین نظام زمینه آزادی بیش از ۱۰۵ هزار زندانی نیازمند و آبرومند را فراهم کرده است.