صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

همسو با دستاوردهای دولت یازدهم در مسیر ارزآوری

مجوز صادرات خدمات بیمه ملت تمدید شد

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در چارچوب سیاست دولت یازدهم ،در مسیر ارزآوری برای کشور مجوز قبولی اتکایی خارجی بیمه ملت را که در سال 1393 صادر شده بود، تا پایان سال 1396 تمدید کرد.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، یکی از دستاوردهای دولت یازدهم برداشتن تحریم ها بود که این مهم نقش بسزایی در رونق صنعت بیمه کشور داشت و باعث شد که دوباره وارد بازار بیمه شویم و شرکت ها و نمایندگی های خارجی دوباره به ایران مراجعه کنند و بازار بیمه اتکایی کشور رونق گیرد.
پایگاه خبری بیمه ملت روز یکشنبه اعلام کرد، پس از تحریم صنعت بیمه از سوی غرب و در سالروز ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب 29 اسفندماه 1393، بیمه ملت به عنوان بیمه داخلی کشور موفق به صدور مجوز صادرات خدمات بیمه ای شد. 
امروز نمایندگی های انگلیس، یونان، سوییس، فرانسه و آلمان، هند، روسیه و چین در بازار بیمه اتکایی کشور حضور یافته اند و با نمایندگی و شرکت های بیمه ای تازه تاسیس از دیگر کشور ها نیز رایزنی های ایران ادامه دارد. 
به گزارش ایرنا، بیمه اتکایی به معنای تقسیم ریسک و توزیع خطر بین یک شرکت با شرکت های بیمه خارجی و داخلی است و بیمه گذار مقدار منابع مالی را که در توان ندارد، در اختیار بازار بیمه ای که شامل بیمه گران مستقیم و اتکایی می شود، قرار می دهد و هر کدام از شرکت ها به اندازه سهمی که می توانند، درصدی از کل بیمه را قبول می کنند.
صدور مجوز صادرات خدمات بیمه ای یکی از گام های بزرگ صنعت بیمه در جهت رشد و تعالی صنعت بیمه و گسترش حوزه عملکرد این صنعت فراتر از مرزهای ملی است.
پیش از اجرای تحریم ها، ایران و بازار بیمه اتکایی اروپا همکاری خوبی با یکدیگر داشتند، اما در زمان اعمال تحریم های ظالمانه غرب علیه ایران، رابطه بیمه اتکایی کشورمان با شرکت های بیمه اتکایی اروپایی و نمایندگی های بین المللی به پایین ترین سطح رسید. 
کارشناسان اقتصادی٬ صادرات خدمات بیمه ای را نشان از توانمندی و توانگری مناسب شرکت های بیمه و اعتماد بین المللی به این شرکت دانسته و یکی از اثرات مناسب این قبیل فعالیتها را ورود ارز به کشور می دانند. 
موسسه های بیمه مستقیم مشروط به داشتن حاشیه توانگری 120 درصد و دارا بودن حداقل سرمایه 5.2 هزار میلیارد ریالی میتوانند مجوز قبولی اتکایی ازخارج را دریافت کنند.