صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

سرپرست دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری:

مرکز نوآوری دانشگاه پیام نور مرکز شهرکرد افتتاح شد

مرکز نوآوری دانشگاه پیام نور مرکز شهرکرد با مشارکت پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، علیرضا آبرود، سرپرست دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری در این آیین با اشاره اینکه ایجاد مرکز نوآوری می‌تواند بسترهای فعالیت برای اقتصاد مقاومتی را فراهم کند، گفت: حمایت از نخبگان موجب تحولات و رونق چشمگیر در دانشگاه خواهد شد.
سرپرست دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری با اشاره به توانایی اساتید و دانشجویان دانشگاه پیام نور استان افزود: دانشگاه علاوه بر رسالت خویش در حوزه تولید دانش و تربیت نیروی انسانی، بحث نوآوری و تجاری‌سازی را نیز بر عهده دارد.
وی هدف از افتتاح مرکز نوآوری را ایجاد یک بستر برای شناخت افراد و نخبگان دانست و گفت: رسالت دانشگاه این است که خودش دانشجو و نیروی کار را تعالی دهد تا بتواند در کنار سایر خدمات رشد کند.
آبرود اظهار کرد: با تعامل بیشتر پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و دانشگاه‌ها و شکل‌گیری دانشگاه کارآفرین، امکانات و منابع موردنیاز برای فعالیت مؤثر دانشجویان، اعضای هیئت‌علمی در این مراکز تأمین می‌‎شود.
پیر علی، رئیس پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: دانشگاهی که تیمی قوی و مدیریت خوب داشته باشد، مشوق است و این می‌تواند یک نگاه دوسویه باشد که اهداف را به تعالی برساند.
پیر علی خاطرنشان کرد: دانشگاه کارآفرین مرکز رشدی است که در آن ساختارهای حمایتی لازم برای اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان فراهم می‌شود تا شرکت‌های فناور، دانش‌محور و مشترک جدیدی را راه‌اندازی کنند.
وی به فرهنگ‌سازی و لزوم کار تیمی اشاره کرد و گفت: باید به سمت خلاقیت، کسب‌وکار و شکوفایی حرکت کرد و این بستر با ایجاد دفتر نوآوری که یک کار ارزشمند است، میسر خواهد شد.
وی تصریح کرد: رسالت این مرکز که در نوع خود کم‌نظیر است، هدایت تیم‌های نوآور و صاحبان ایده و توانمندسازی آن‌ها در راستای تولید و تجاری‌سازی محصولات فناورانه بود که امری مهم و تأثیرگذار در توسعه علمی این دانشگاه است.
این مرکز نوآوری توسط سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز شهرکرد و رئیس پارک علم و فناوری استان افتتاح شد.