صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

نسل جدید مگان تا ماه آینده وارد بازار ایران خواهد شد

نسل جدید خودروی مگان به‌زودی توسط نگین خودرو، نماینده رسمی این خودروساز فرانسوی وارد بازار ایران خواهد شد.
نگین خودرو نماینده رسمی شرکت رنو در ایران اعلام کرد که طی ماه جاری، نسل جدید خودروی مگان را به‌عنوان جایگزین سدان رده متوسط فلوئنس به سبد محصولات خود اضافه خواهد کرد.
خودروی مگان در بخش سیستم تولید توان و انتقال قدرت، دارای نمونه‌های مختلفی است؛ اما نگین خودرو اعلام نکرده که خودروی وارداتی این شرکت دارای چه مشخصات فنی است. همچنین تاریخ دقیق ورود این خودرو در هاله‌ای از ابهام است؛ اما به نظر می‌رسد تا اواسط تابستان باید شاهد ورود و رونمایی از این خودرو در داخل کشور باشیم. 
نسل جدید خودروی مگان از سال ۲۰۱۶ در خط تولید شرکت رنو در شهر بورسای ترکیه تولید می‌شود. کارخانه شرکت رنو در ترکیه با نام اویاک-رنو، با هدف تولید سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در حال فعالیت است که ۸۰ درصد این محصولات با هدف صادرات به بازار منطقه از جمله ایران تولید می‌شود. سهم گروه خودروسازی رنو در شرکت سرمایه‌گذاری مشترک (جوینت‌ ونچر) اویاک-رنو ۵۱ درصد و ۴۹ درصد باقی‌مانده متعلق به شرکت اویاک وابسته به ارتش ترکیه است.
نگین خودرو اخیرا خودروی شاسی‌بلند سایز بزرگ کولئوس و سدان مدرن و پیشرفته تالیسمان را که در کارخانه رنو واقع در کره جنوبی تولید می‌شوند، وارد بازار کشور کرده است.