صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل سابق آموزش و پرورش شهر تهران خبر داد:

بازنشستگی ۲۹ هزار فرهنگی شهر تهران در پنج سال آینده

مدیرکل سابق آموزش وپرورش شهرتهران با بیان این که تا سال ۱۴۰۱، فقط سه هزار معلم جذب آموزش و پرورش شهر تهران می شوند، از بازنشستگی ۲۹ هزار فرهنگی در این مدت خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، علیرضا کمرئی در مراسم معارفه مدیرکل جدید آموزش وپرورش شهر تهران که با حضور وزیرآموزش وپرورش در ساختمان اصلی اداره کل برگزارشد، اظهارکرد: از مردادماه تاکنون حدود ۱۱ ماه در آموزش وپرورش شهر تهران فعالیت داشتم، و در شروع کار، یک برنامه یکساله پیش روی شهر تهران را تنظیم کردیم تا بتوانیم به اهداف کوتاه مدت و میان مدت آموزش وپرورش شهر تهران برسیم.
وی سامان دهی نیروی انسانی در مردادماه ۹۵ را از اصلی ترین برنامه‌های شهر تهران عنوان کرد وگفت: برنامه آموزشی برای دانش آموزان شهر تهران و سامان دهی قریب به ۸۰ هزار معلم در مدارس در طول چند ماه مانده به شروع سال تحصیلی ۹۶-۹۵، کار بزرگی بود و تلاش شد تا بتوانیم خدمات مناسب تری را به دانش آموزان ارائه دهیم.
مدیرکل سابق آموزش وپرورش شهر تهران درخصوص برنامه‌های کاری خود، تصریح کرد: بهبود روابط انسانی در شهر تهران با رویکرد تعالی و پیشرفت امور به سمت سلامت اداری، تلاش برای جذب سامان‌دهی نیروی انسانی با رویکرد نیروهای موجود ، سیستمی کردن امور و کاستن از چارچوب‌های غیرضرور اداری و گسترش صمیمیت در فضای سازمانی از رویکردهای اصلی برنامه ریزی در شهر تهران بوده است.
کمرئی ادامه داد: با این جهت گیری ها، تلاش شد به معنای واقعی کلمه «تعلیم وتربیت» برای دانش آموزان فراهم شود نه صرفاً انتقال دانش بدون درنظرگرفتن تربیت.
وی با بیان این که نقش راهبری مدیران برای ارتقای کیفیت آموزش وپرورش را افزایش داده ایم، گفت: با ایجاد فضای مثبت اداری توانستیم کارهای تابستانی شهر تهران از جمله صدور ابلاغ و احکام معلمان، اصلاح برخی رویکردهای اداری و زمینه سازی اجرای مناسب هدایت تحصیلی، اعزام دانش آموزان به اردوهای تابستانی، صدور ابلاغ پایگاه های تابستانی وکلاس‌های فوق برنامه صورت گرفت که همگی این اقدامات، با همکاری مدیران ومعلمان شهر تهران انجام شده است.
مدیرکل سابق آموزش وپروش شهرتهران، آینده پژوهی را یکی از برنامه‌های شهر تهران عنوان کرد وگفت: با این رویکرد سعی کردیم تا با برنامه ریزی بلندمدت در پرتوی شناخت و احصای مشکلات، بتوانیم از بحران‌هایی که می‌تواند آینده آموزش و پرورش شهر تهران را به خطر بیندارد، جلوگیری کنیم.
گفتنی است؛ علیرضا کمرئی باحکم وزیر آموزش وپرورش به سمت سرپرست اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات وزارت آموزش وپرورش منصوب شد.