صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

«فاطمه دانش یزدی» عنوان کرد

ارسال پرونده ثبت جهانی بافت تاریخی میبد به یونسکو تا سال 2020

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از تلاش برای ارسال پرونده ثبت جهانی بافت تاریخی میبد به یونسکو تا سال 2020 خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، «فاطمه دانش یزدی» در نشست مشترک با نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی و مسئولین شهرستان میبد، در مورد بافت تاریخی میبد عنوان کرد: بافت‌های تاریخی شهرستان میبد مانند منظومه‌ای می‌مانند که شارستان این شهر خورشید، تابنده آن است .
وی با بیان این که پرونده ثبت بافت تاریخی شهر میبد به زودی تهیه خواهد شد، ابراز امیدواری کرد: در سال 2020 میلادی این پرونده مراحل تهیه و تنظیم را طی کرده و برای یونسکو ارسال شد .
دانش‌یزدی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد شهرستان میبد، پتانسیل آن برای جذب گردشگر است که می‌تواند باعث رونق اقتصادی این شهر تاریخی شود.
وی مسیرهای گردشگری شهرستان میبد را دارای شاخصه‌های معرفی جهانی برشمرد و از صنایع دستی این شهرستان به عنوان یکی دیگر ظرفیت‌های بی‌نظیر این شهرستان نام برد.
این مسئول همچنین در سخنانش خود، گزارشی از اقدامات انجام شده در سال ۹۵ و اعتبارات ملی و استانی در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارائه کرد .
دکتر «کمال دهقانی فیروزآبادی» نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بر لزوم تحقیق و پژوهش در عرصه میراث فرهنگی و حفظ و حراست بافت تاریخی با در نظر گرفتن رفاه حال مردم و ساماندهی محورهای گردشگری و لزوم تناسب معماری امروزی با معماری سنتی تاکید کرد.