صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در راستای اشتغال‌زایی از طریق تعاونی‌ها

نخستین شرکت«روستا-تعاون»تشکیل شد

در راستای اجرای طرح «هزار روستا - هزار تعاون» نخستین شرکت تعاونی فعالیت خود را در قالب این طرح آغاز کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر،  طرح «روستا-تعاون» یکی از برنامه های ایجاد اشتغال در روستاها از طریق بخش تعاون بود که از ابتدای سال جاری آغاز شد.
پیش از این حمید کلانتری معاون وزیر کار در امور تعاون گفته بود: این طرح در هر روستا یک تعاونی تشکیل می شود به طوری که تاسیس هزار تعاونی در هزار روستا طی شش ماه نخست امسال هدف گذاری شده است که این تعاونی‌ها متناسب با ظرفیت روستاها ایجاد می‌شوند.
بر اساس اعلام «معاونت تعاون» وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اولین طرح روستا - تعاون در روستای مافی کندی شهرستان سلماس به ثمر رسید.
موضوع فعالیت این شرکت، تهیه مواد اولیه کالاها - خدمات - وسایل - ابزار و دیگر نیازمندی‌های اعضاء شرکت از داخل یا خارج از کشور با رعایت مقررات قانونی و عرضه آنها بر اساس ضوابط موضوعه آیین نامه معاملات شرکت است.
سرمایه شرکت ۴۴ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال است و یک سوم سرمایه شرکت مبلغ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال از سوی بانک توسعه تعاون شعبه سلماس  به حساب این شرکت واریز شده است.
گفتنی است که این روستا ۱۳شهید گرانقدر به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم نموده است  و مردم روستا با توجه به محروم بودن منطقه  از امکانات موجود و با استفاده از سرمایه اندک مشغول  فعالیت می باشند  و از آغل حیوانات بعنوان کارگاه  استفاده می کنند.
این روستا در فاصله۲۳ کیلومتری شهرستان سلماس بوده و اکثر اهالی در کنار مجسمه سازی به کشاورزی نیز مشغول هستند. در حال حاضر  نزدیک به ۱۰۰۰ نفر در این روستا ساکن هستند  و  جمعیت  شاغل آن در مجموع در بخش مجسمه سازی فعالیت می کنند.