صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون صنایع دستی کشور:

مشکل بیمه هنرمندان صنایع دستی رفع می شود

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: مشکلات بیمه هنرمندان صنایع دستی با راه اندازی سامانه خوداظهاری بیمه رفع می شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، جلسه مشترک معاونت صنایع دستی و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی روز گذشته(شنبه) درمورد راه اندازی سامانه خوداظهاری بیمه مشاغل خاص و شاغلان صنایع دستی کشور برگزار شد.
در این نشست بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ضمن اشاره بر میزان ریزش هنرمندان صنایع دستی در زمینه بیمه تامین اجتماعی افزود: با توجه به آمارهای ریزش هنرمندان صنایع دستی از بیمه تامین اجتماعی این قشر دچار مشکلات بسیاری شدند که برای رفع این موضوع معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی طرح حمایتی به مجلس شورای اسلامی ارئه کرد و به تصویب نمایندگان محترم مجلس رسید.
در ادامه معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون گفت: راه اندازی سامانه برای درج اطلاعات شاغلان صنایع دستی و مشاغل خاص بسیار مفید و پرکاربرد است و روند کار متقاضیان بیمه پس از ثبت نام و وارد کردن اطلاعات بسیار آسان است به طوری که پس از ثبت نام برای همیشه در بانک اطلاعاتی این سامانه ثبت خواهند شد و تنها بصورت ماهانه حق بیمه خود را واریز می کنند.
احمد میدری همچنین بر همکاری متقابل معاونت صنایع دستی و وزارت تعاون تاکید و طرح های مورد نظر دو طرف را دارای قابلیت اجرایی توصیف کرد.
این نشست پس از 16 جلسه مقدماتی مشترک بین مسولان صنایع دستی و مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.
در ضمن پیشنهاد شد پس از راه اندازی سامانه، کارگروهی مشترک جهت تسریع فرآیند اجرایی پایگاه رفاه اجتماعی، به منظور تامین منابع و پوشش دهی کامل واجدین شرایط ایجاد شود.
همچنین، زنان سرپرست خانواردر بخش صنایع دستی نیز با حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تامین اعتبار آن مشمول بیمه می شوند.