صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی خبر داد:

ازسرگیری صادرات مرغ به عراق و افغانستان

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با اشاره به از سرگیری صادرات مرغ به عراق و افغانستان، گفت: صادرات این کالا به قطر به زودی آغاز می‌شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، محمد یوسفی با بیان اینکه صادرات مرغ به قطر به زودی آغاز می‌شود، اظهارداشت: چند شرکت داخلی مشغول آماده کردن مقدمات صادرات مرغ به قطر هستند و بزودی این اتفاق رخ خواهد داد.
وی با اشاره به اینکه ایران می‌تواند همه مرغ مورد نیاز کشور قطر را تامین کند، گفت: از آنجایی که قطر مرغداری ندارد و نیازمند واردات این کالا است اگر ما برای تامین مرغ مورد نیازشان با آنها به توافق برسیم اتفاقات خیلی خوبی برای صنعت مرغداری کشورمان رخ می‌دهد.
رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی همچنین با اشاره به از سرگیری صادرات مرغ به کشورهای افغانستان و عراق افزود: از حدود ۱۵ روز قبل این کار آغاز شده و هم اکنون در ماه حدود ۴ تا ۶ هزارتن مرغ از کشور صادر می‌شود ضمن اینکه بعد از ماه مبارک رمضان این عدد افزایش خواهد یافت.
یوسفی وضعیت بازار مرغ را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: طی روزهای اخیر قیمت این کالا به دلیل افزایش قدرت خرید مردم مقداری بهبود یافته وهم اکنون قیمت هرکیلوگرم مرغ در غرفه های میادین سطح شهر ۶۳۹۰ تومان و در میدان بهمن ۶۵۰۰ تومان است.