صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

آمادگی برای تامین بنزین تعطیلات عیدفطر

محموله‌های بنزین ستاره خلیج فارس وارد چرخه مصرف شد

مدیر تامین و توزیع سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت:هم اکنون روزانه هفت میلیون لیتر بنزین از پالایشگاه ستاره خلیج فارس وارد چرخه مصرف می شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از وزارت نفت، سید محمدرضا موسوی خواه اظهار کرد: هم اکنون روزانه هفت میلیون لیتر بنزین از پالایشگاه ستاره خلیج فارس وارد چرخه مصرف می شود که این موضوع سبب شده است تا ذخیره بنزین هم برای مصارف تعطیلات کل تابستان و هم تعطیلات عید سعید فطر در وضع مناسبی قرار بگیرد.
وی همچنین به دیگر تمهیدات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به منظور تامین بی دغدغه سوخت برای شهروندان اشاره کرد و افزود: از سال ۱۳۹۴ تاکنون در همه استان‌های کشور جایگاه‌های سیار تدارک دیده شده است تا در مواقع لزوم از آن استفاده شود.
مدیر تامین و توزیع سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه پیش از سال ۹۴ هم البته تعدادی جایگاه سیار وجود داشت، تاکید کرد: ۲ سال است که در همه استان‌ها و مناطق کشور جایگاه‌های سیار تک یا دو تلمبه تدارک دیده شده است که در مواقع ضروری (قطع برق دیگر جایگاه‌های ثابت، ازدحام زیاد، افزایش سفرها و ...) این جایگاه‌ها خدمات می‌دهند.
به گفته موسوی، این جایگاه‌ها هم اکنون در محل‌های مناسبی نگهداری می‌شوند که به محض احتیاج، در عرض چند ساعت در محل مناسب مستقر و آماده سوخت‌رسانی خواهند شد.
وی در باره سوخت‌رسانی در ایام تعطیل توصیه کرد: بهتر است هموطنان پیش از خالی شدن باک بنزین خودروی خود در جایگاه‌های سر راه اقدام به سوختگیری کنند که هم خستگی راه را به در کنند (این موضوع در کاهش آمار تصادف کاملا دخیل است) و هم سبب شلوغی برخی جایگاه‌های عرضه سوخت در مناطق خاص نشوند.
به گفته مدیر تامین و توزیع سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، این اقدام سبب می شود که در برخی جایگاه‌های عرضه سوخت ازدحام نشود و جمعیت میان جایگاه‌های مختلف تقسیم شود.