چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

با هدف ارائه گزارش یکساله عملکرد پارک پردیس معاونت علمی

محصولات برتر فناورانه پارک فناوری پردیس معاونت علمی رونمایی می‌شوند

پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نظر دارد در «اجلاس سالیانه و جشنواره برترین‌های پارک فناوری پردیس» از...
محصولات برتر فناورانه این پارک رونمایی کند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، «اجلاس سالیانه و جشنواره برترین‌های پارک فناوری پردیس» هر ساله با هدف ارائه گزارش یکساله عملکرد پارک پردیس معاونت علمی، آگاهی از آخرین اقدامات و دستاوردهای شرکت‌های عضو، رونمایی از دستاوردهای برجسته فناورانه، انتخاب برترین شرکت‌های عضو پارک و سازمان و اشخاص حقوقی همکار در زمینه‌های مختلف با حضور مدیران ارشد شرکت‌ها و نمایندگان برخی از سازمان‌های دولتی و صنعتی مرتبط با فعالیت‌های پارک فناوری پردیس معاونت علمی برگزار می‌شود. رونمایی از آخرین دستاورهای فناورانه شرکت‌های عضو نیز یکی از برنامه‌های اصلی این رویداد است.
در شهریورماه سال جاری و در «پانزدهمین اجلاس سالیانه و جشنواره برترین‌های پارک فناوری پردیس» نیز همانند هر سال ناظر بر رونمایی از آخرین دستاوردهای برتر فناورانه شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس معاونت علمی خواهیم بود.
بر این اساس و طبق روندهای پیش‌بینی شده برای ارزیابی محصولات، طی این فراخوان از شرکت‌های متقاضی که دستاوردهای جدیدی در تولید محصولات دانشی حوزه‌های مختلف فناوری داشته‌اند دعوت می‌شود تا در فرایند انتخاب برترین محصولات و دستاوردهای فناورانه پارک مشارکت کنند.
شرایط حضور
شاخص‌های مؤثر در انتخاب محصولات برترشامل عدم معرفی محصول و یا نوع ارتقاء یافته آن در دوره‌های قبلی رونمایی اجلاس خانواده پارک و یا در جشنواره‌ها و رسانه‌های داخلی و خارجی کشور می‌شود.
همچنین  کامل بودن فرایند تجاری‌سازی طی شده و وجود سابقه فروش حداکثر 2 سال متناسب با ظرفیت بازار محصول، دارا بودن مجوز و تأییدیه فنی از مراجع ذی‌صلا، تأثیرگذاری بر رفع نیازهای حیاتی و استراتژیک کشور و کاهش یا قطع وابستگی به کشورهای خارجی از دیگر شرایط ارائه است.
محصولات باید فرایندهای لازم به‌منظور اخذ مالکیت‌های معنوی لازم مرتبط با محصول را انجام داده باشند و  در فهرست کالاها و خدمات دانش‌بنیان و یا دارا بودن ظرفیت حضور در این فهرست موجود باشند.
تاکید می‌شود اخذ مجوز رونمایی برای محصولاتی که جنبه محرمانگی داشته و به‌منظور رونمایی نیازمند اخذ مجوز و تأییدیه از نهاد یا اشخاص خاصی محسوب می‌شود، بر عهده شرکت متقاضی است.
مزایای رونمایی
شرکت‌هایی که محصولاتشان در این دوره از اجلاس سالیانه و جشنواره برترین‌های پارک فناوری پردیس رونمایی می‌شود، علاوه بر بهره‌مندی از فرصت‌ها و مزایای ذاتی برگزاری مراسم رونمایی، می‌توانند از لیزینگ محصول رونمایی شده تا سقف 2 میلیارد ریال بهره‌مند شوند.
همچنین فرآیند جذب سرمایه جهت توسعه محصول رونمایی شده تسهیل می‌شود و محصولات به مدت یک‌ماه در بخش ویژه‌های سامانه فن‌بازار قرار می‌گیرند.
دیگر مزیت حضور در این رونمایی پوشش خبری و تبلیغاتی از طریق ساخت مستند، انجام مصاحبه و هماهنگی پخش در رسانه‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری، هماهنگی درج تبلیغات در نشریات تخصصی و معرفی جهت حضور در برنامه‌های تخصصی صدا وسیما است
متقاضیان می‌توانند جهت حضور در فرآیند ارزیابی انتخاب محصولات برتر فناورانه شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس معاونت علمی، فرم ثبت‌نام را دریافت و پس از تکمیل به همراه مستندات لازم، به نشانی UTP@techpark.ir ارسال کنند. مهلت ثبت‌نام و ارسال فرم حداکثر تا 21 تیرماه 96 است.