صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در استان فارس برگزار شد:

جزئیات برگزاری نشست مشترک دستگاه‌های خدمات‌رسان جاده‌ای در استان فارس

نشست مشترک دستگاه‌های خدمات رسان جاده‌ای استان فارس به میزبانی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس برگزار شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس، این نشست با حضور مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، مدیر دفتر حمل‌ونقل و ترافیک استانداری، مدیرکل راه و شهرسازی، فرماندهان پلیس‌راه‌های شمال و جنوب استان، مدیرکل هواشناسی، مدیر مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی فارس، مدیرعامل سازمان جمعیت هلال‌احمر استان فارس، رؤسای ستادی استانی و شهرستانی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و دست‌اندرکاران خدمات رسان جاده‌ای برگزار شد.
رضاییان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ضمن تأکید بر تحلیل کامل و منصفانه تصادفات جاده‌ای جهت کاهش تصادفات گفت: پلیس خوب و مهربان پلیسی نیست که از جرائم و خطاهای رانندگان چشم‌پوشی می‌کند بلکه پلیس مهربان پلیسی است که با نیت حفظ جان و سلامت رانندگان قاطعانه با متخلفین برخورد کند.
میرزایی مدیرکل ترافیک استانداری نیز با تأکید بر نیاز به تحلیل کارشناسی و دقیق و به‌کارگیری مشاوران زبده در تحلیل تصادفات اضافه کرد: شرایط اجتماعی و فرهنگی نقش بسزایی در میزان و نوع تصادفات دارد.
وی گفت: بنابراین تلاش همه‌جانبه‌ای در کاهش زمان سفر صورت گیرد چرا که زمان طولانی سفر خستگی و خواب‌آلودگی و خطاهای انسانی را افزایش می‌دهد ضمن اینکه بهترین راه کاهش تصادفات تقویت حمل‌ونقل عمومی و فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل عمومی است لذا توجه جدی به این حوزه از اهمیت زیادی برخوردار است.
سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس نیز با تأکید بر اهمیت نقش راهداری و نگهداری راه‌ها افزود: نگهداری راه از ساخت راه‌های جدید مهم‌تر است و نیاز است تا با تعامل سازنده اعتبارات نگهداری راه‌ها افزایش یابد و همچنین بخشی از بودجه‌های استانی و ۲ درصد نفت و گاز در بسیاری از شهرستان‌ها صرف اصلاح، نگهداری و بهسازی راه‌ها شود.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس ضمن تشریح فعالیت‌های راهداری در سه‌ماهه نخست امسال ادامه داد: با شروع سفرهای تابستانی تمامی توجه و اولویت باید بر افزایش ایمنی و کاهش تصادفات باشد در همین راستا در سه‌ماهه نخست امسال راهداری با انجام فعالیت‌های متعدد ایمن‌سازی آماده خدمات‌رسانی به مسافرین است و پیش‌بینی می‌شود که در تابستان امسال با کاهش چشمگیر تصادفات باشیم.
فیروز تکاور مدیرکل راه و شهرسازی فارس با توصیه بر اقدام به تلاش، همراهی و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرائی در کاهش تصادفات جاده‌ای گفت: راه‌های فارس با تحول چشمگیری روبرو بوده است و بسیاری از راه‌های فرعی به اصلی و راه‌های اصلی به بزرگراهی تبدیل شده است و استان فارس در حوزه پروژه‌های راهسازی ملی بیشترین حجم و پیشرفت را دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس با تأکید بر خطای انسانی به‌عنوان عامل اصلی تصادفات اضافه کرد: امیدواریم به همان میزان که جاده‌ها در حال احداث، بازسازی بهسازی و رفع نواقص و مشکلات منجر به تصادفات هستند، فرهنگ عمومی سفر و فرهنگ ایمنی و ترافیک نیز ارتقا یابد.
دکتر جمالی معاون امداد و نجات سازمان هلال‌احمر استان گفت: با ۲۵ پایگاه ثابت در کنار پایگاه‌های سیار حوزه خود در سفرهای تابستانی آماده خدمت‌رسانی به مسافرین و کاربران جاده‌ای هستیم.
شایان ذکر است در پایان این نشست از برترین فرماندهان پلیس‌راه و برترین مدیران راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تقدیر شد.